Aviseringar
Rensa alla

Skolans värdelösa förmåga att tillgodose pojkars behov av studie


Ämnesstartare

Jämt och ständigt, år ut och år in så kommer det en massa rapporter som bekräftar detta. killar är bra på Idrott och tjejerna är överlägsna på allt annat.

http://svt.se​/2.22620/1.1845004/pojkar_presterar_samre_an_flickor

Men hur är det verkligen? kan tjejer mer än killarna eller är det som så att hela skolan, och klimatet är anpassat efter tjejerna? vem minns inte under hela sin skolgång att pojkarna fjamsade allt som ofta, medan tjejerna var lugna och koncentrerade. tysta klassrum ska det vara, och sedan en jävla massa teori som ska matas in i skallen. för du behöver inte vara duktig eller smart för att kunna få MvG. du behöver bara spendera en jävla massa tid med att mata in just den bit information som ska komma på provet i skallen, för att nästa vecka glömma av helt det man lärde sig. Lärarna misslyckas i många fall fatalt med att nå ut med sina budskap till eleverna, för mig är det generellt sett kvinnorna som helt enkelt missar poängen i pedagogiken, för mig som man hade jag inte mycket respekt för dom, vi talade mycket förbi varandra och använde oss av olika språk, män förstår generellt sett varandra bättre, samma sak för kvinnorna då.
Även det faktumet att kunskap värderas inte lika mycket idag, utan det är snarare vad du lär dig. vilket kan resultera i att killar får höga betyg på Nationella prov, Högskoleproven, men dom får lägre på det generella betygen.

Och det är just pga detta faktum jag tror att kvinnorna får ett bättre betyg än vad killarna får, skolan är utformad av kvinnor, åt kvinnor, då kvinnorna succesivt mer och mer tagit plats i samhället har dom kommit att dominera denna sektor, nu vet jag inte riktigt hur det ser ut på andra skolor men här omkring jag bor har skolorna varit ett tillhål för vänsteråsikter, inget fel i det anser jag då jag själv är vänster och inte märkt speciellt mycket av mina lärare som visat sig vara semikommunister, men det faktumet att feminsmen (Som man kan likställa med pesten) gror på och dessa åsikter och inflytande kommer ut i skolorna formar den efter deras mall. För man kan ju inte sluta undra varför, Varför det inte ses som ett problem ur jämställdsperspektiv att killarna far mycket mer illa i dagens skola än tjejerna.

Dagens pojkar lider mer och mer när deras kompetens inte kommer till vara i den svenska skolan. jag anser att det behövs mer män i den svenska skolan, för att kunna tillgodose pojkarnas behov på en duglig undervisning efter deras mall, deras behov, och på deras arbetssätt. alla klarar inte av att sitta flera timmar med en massa papper och böcker och traggla teori, speciellt inte killarna.

Vad anser folket, Vad bör göras för att tillgodose pojkar en duglig och lärorik studie efter deras mall?


   
Citera
Ämnesstartare

Åh nej kvinnorna har för en gångs skull det marginellt enklare inom en liten del av samhället! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag orkade inte läsa ditt inlägg men kan informera dig om att min idrottslärare håller med, att hon uttalat sig om att tjejer är mycket sämre än killar på idrott osv.

Därmed fick vi kasta kula i en grusgrop medans killarna fick en riktig bana. Vi fick även hoppa höjdhopp med sämre mattor osv.

(Ursäkta om det blev lite ot, men jag orkade inte läsa ditt inlägg ordentligt då det var en vägg av text.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

(Ursäkta om det blev lite ot, men jag orkade inte läsa ditt inlägg ordentligt då det var en vägg av text.)

Det du berättar är ju lika fel det, ni blir ju knappast bättre på att kasta kula när materialet ni har att tillgå är sämre. dock kan jag inte känna igen mig i det du säger, här jag bor har tjejerna inte särbehandlats på något vis, inte ens i idrotten.

För den delen bör du nog läsa allt jag skrev, för att få en större inblick i vad jag syftar på.

dazed_and_confused:

Åh nej kvinnorna har för en gångs skull det marginellt enklare inom en liten del av samhället! [cry]

Det är inte marginellt bättre när kvinnorna får högre betyg i varje ämne utom Idrott, och följden av detta blir att kvinnorna får en större chans till vidarutbildning och större chans att komma in på högre yrken, sammhällsbärande och samhällsinflytande yrken, precis så som feministerna vill ha det. hade man istället tillgodosett killarnas behov efter deras mall, annorlunda sätt att föra lektionerna, arbeta ensamt. så hade killarna kanske fått ett större intresse för ämnet och lärt sig mer.

Du är inte så jävla dum, så sluta spela värre än vad du är och försök komma med konstruktiva svar istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Det du berättar är ju lika fel det, ni blir ju knappast bättre på att kasta kula när materialet ni har att tillgå är sämre. dock kan jag inte känna igen mig i det du säger, här jag bor har tjejerna inte särbehandlats på något vis, inte ens i idrotten.

Min idrottslärare är kvinnlig, hon hatar allt som har med ridsport att göra och är mer inriktad på killarna, jag kommer att få sämre betyg än jag egentligen förtjänar pga att jag har egen pålle och är tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Min idrottslärare är kvinnlig, hon hatar allt som har med ridsport att göra och är mer inriktad på killarna, jag kommer att få sämre betyg än jag egentligen förtjänar pga att jag har egen pålle och är tjej.

Det blir väl lite svårt att tillgå något sådant som ridning, rent praktiskt och ekonomiskt. men du sa en annan sak, idrotten i skolan är rätt mycket inriktad på killarna, det är mycket bollsport och mindre gymnastik, mycket för att det är enklare att finna övningar och lekar, och sedan för att man inte behöver dra fram en massa redskap som kan ta mycket av den korta tiden man har på idrottslektionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Det blir väl lite svårt att tillgå något sådant som ridning, rent praktiskt och ekonomiskt.

Det jag menade var att, eftersom att jag sysslar med det på fritiden blir jag nerdömd i betyg och vad hon tycker om min prestation.

Sming:

idrotten i skolan är rätt mycket inriktad på killarna, det är mycket bollsport och mindre gymnastik, mycket för att det är enklare att finna övningar och lekar, och sedan för att man inte behöver dra fram en massa redskap som kan ta mycket av den korta tiden man har på idrottslektionen.

IDROTTSLÄRAREN är inriktad på killarna, gillar dom mer och betygsätter dom högre.

Sen när var bollsporter till för killar? Tjejer kan spela lika väl och kan vara lika duktiga som killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Och det är just pga detta faktum jag tror att kvinnorna får ett bättre betyg än vad killarna får, skolan är utformad av kvinnor,

HAHAHAHA

Sming:

då kvinnorna succesivt mer och mer tagit plats i samhället

Är det där skon klämmer? [sad] Var det bättre när männen styrde och ställde, förtryckte kvinnorna osv? [sad]

Alltså ge dig. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Det jag menade var att, eftersom att jag sysslar med det på fritiden blir jag nerdömd i betyg och vad hon tycker om min prestation.

Så du menar att, bara för att hon vet att du sysslar med 'idrott' på fritiden och att du inte gör en lika bra prestation där att du får sänkt betyg?

Underlig:

IDROTTSLÄRAREN är inriktad på killarna, gillar dom mer och betygsätter dom högre.

Att man gillar dem mer kan ju förstås, men att dom skulle få bättre betyg för det har jag lite svårare att ta efter din utsago, varför skulle hon vara mer inriktad på killarna?

Underlig:

Tjejer kan spela lika väl och kan vara lika duktiga som killar.

Generellt sett: Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Är det där skon klämmer? [sad] Var det bättre när männen styrde och ställde, förtryckte kvinnorna osv? [sad]

Vad menar du med att när mannen styrde och ställde? förr i tiden fanns det fortfarande många kvinnliga lärare, framförallt på småskolorna. och dom var bannemig lika barska och hårda som männen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Så du menar att, bara för att hon vet att du sysslar med 'idrott' på fritiden och att du inte gör en lika bra prestation där att du får sänkt betyg?

Ja.

Sming:

Att man gillar dem mer kan ju förstås, men att dom skulle få bättre betyg för det har jag lite svårare att ta efter din utsago, varför skulle hon vara mer inriktad på killarna?

Inte vet jag men så är det.

Sming:

Generellt sett: Nej.

GENERELLT SETT nej, men vafan är generellt sett varenda tjej i hela sverige, NEJ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Vad menar du med att när mannen styrde och ställde?.

Vad tror du att jag menar?

Sming:

förr i tiden fanns det fortfarande många kvinnliga lärare, framförallt på småskolorna. och dom var bannemig lika barska och hårda som männen.

"Förr i tiden", vad specifikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Inte vet jag men så är det.

Så det kan inte vara som så att killarna är bättre då tror du, om dom nu får högre betyg?

Underlig:

GENERELLT SETT nej, men vafan är generellt sett varenda tjej i hela sverige, NEJ.

Vad dillar du om nu?

daisy:

Vad tror du att jag menar?

Ingen aning.

daisy:

"Förr i tiden", vad specifikt.

Jag fick ju gissa mig fram, ge ett specefikt svar nästa gång istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Tjejer kan spela lika väl och kan vara lika duktiga som killar.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Ingen aning.

Att männen har bestämt över kvinnor och förtryckt dom[shake], inte gett dom samma rättigheter som dom själva haft, som att gå i skolan och rösta osv.

Sming:

Jag fick ju gissa mig fram, ge ett specefikt svar nästa gång istället.

[confused]


   
SvaraCitera