Aviseringar
Rensa alla

skolarbete om varför man inte bör använda droger.


Ämnesstartare

eller ska rättare sagt hålla tal i 3 min om det. lite tid och mycket att snacka om. frågan är vart jag ska börja.

hade tänkt nämna konsekvenser, en tes, också lite snabbt varför alkohol inte klassas som drog.

något jag bör tillägga eller ändra?


   
Citera

Kan du inte typ ... gå in på flashback och läsa ett utdrag ur någons värsta snedtripp?


   
SvaraCitera

Du kan ju alltid försöka att ta en överdos av någon mysig drog där framme så talar det för sig självt liksom.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

gå in på flashback och läsa ett utdrag ur någons värsta snedtripp?

ja.. får bli något sånt. är riktigt trött, kan inte ens kommapå 3 argument ;o

1. man kan dö, skada orkan osv.
2. det påverkar bla. familj, vänner
3?


   
SvaraCitera

3 minuter är ju ingenting! [tard]
Svårt att hålla något innehållsrikt på sådan kort tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du kan ju alltid försöka att ta en överdos av någon mysig drog där framme så talar det för sig självt liksom.

där har vi lösningen! men seriöst, kan inte mycket om det här ämnet så det kommer blir skitdåligt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

3 minuter är ju ingenting!
Svårt att hålla något innehållsrikt på sådan kort tid.

just därför är det viktigt att ta med det viktigaste..


   
SvaraCitera

Därför att staten sätter dig i fängelse annars?


   
SvaraCitera
Exner

alter ego:

Därför att staten sätter dig i fängelse annars?

Så väl han fick till den bitterheten! 🙂

[mad]


   
SvaraCitera

svampbob4kant:

också lite snabbt varför alkohol inte klassas som drog.

Fast det klassas som en drog, eftersom det är en drog.

Inte narkotika dock.


   
SvaraCitera

Du kan ju låta lite mer påläst än att häva ur dig saker som "man kan dö" osv för det stämmer ju verkligen inte in på all typ av narkotika. Så står du och säger sådant är det du gör seriöst och du bör bli underkänd.

Givetvis kommer du istället för en klapp i ryggen av lärararen för att du "tar kampen mot dödsknarket".

Förslagsvis är detta samma lärare som du senare ger utför oralsex på för resten av dina betyg som du egentligen inte förtjänar. Hade jag rätt i något av det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svampbob4kant:

1. man kan dö, skada orkan osv.
2. det påverkar bla. familj, vänner
3?

Fast nu gäller det ju bara tunga droger (såsom alkohol). Speciellt punkt 1. Om du ska prata om droger generellt så kan du givetvis inte ljuga och påstå att man kan dö av alla droger.

alter ego:

Därför att staten sätter dig i fängelse annars?

Definitivt något du borde lägga in i ditt tal.

Att rikta in dig på alkohol är definitivt en bra idé - dubbelmoralen i att samhället helt accepterar den extremt livsfarliga drogen alkohol men inte alls mindre farliga droger (dvs. nästan alla illegala droger, då de är mindre farliga än alkoholen).


   
SvaraCitera

svampbob4kant:

hade tänkt nämna konsekvenser, en tes, också lite snabbt varför alkohol inte klassas som drog.

För DET GÖR JU ALLA, öh...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svampbob4kant:

1. man kan dö, skada orkan osv.
2. det påverkar bla. familj, vänner
3?

Fast nu gäller det ju bara tunga droger (såsom alkohol). Speciellt punkt 1. Om du ska prata om droger generellt så kan du givetvis inte ljuga och påstå att man kan dö av alla drog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Förslagsvis är detta samma lärare som du senare ger utför oralsex på för resten av dina betyg som du egentligen inte förtjänar. Hade jag rätt i något av det?

ojoj vild fantasi 🙂 you fail.

k1337oris:

Fast nu gäller det ju bara tunga droger (såsom alkohol). Speciellt punkt 1. Om du ska prata om droger generellt så kan du givetvis inte ljuga och påstå att man kan dö av alla droger.

jag skrev KAN dö av droger. givetvis är det inte självklart att man dör.

k1337oris:

Att rikta in dig på alkohol är definitivt en bra idé - dubbelmoralen i att samhället helt accepterar den extremt livsfarliga drogen alkohol men inte alls mindre farliga droger

ja, har jag förstått det rätt att alkohol klassas som en drog men inte som narkotika?


   
SvaraCitera