Aviseringar
Rensa alla

Skoldator


Ämnesstartare

okej, har en skoldator som jag då obv. lånar från skolan. Av en händelse häromdan skulle jag putsa till min dator lite då den alltid blir så dammig haha.. och fick se att det var ett streck av smuts i det här svarta hårdplast-"skalet" runt själva skärmen som man kollar på om ni förstår vad jag menar. Men det var inte smuts, utan en liten spricka uppe i hörnet. Alltså inte på skärmen, utan precis bredvid i "skalet". Sprickan är typ 2cm lång och jäääättetunn. Undra om detta räknas som söndrig och jag måste lämna in den eller om det är typ vanligt slitage att den spricker lite i plasten runtom.. har ju ingen aning om hur detta kunnat ske så vet inte hur jag skulle förklara de isåfall ://
Det syns knappt alltså, bara om man typ lyser på det hahaha eller verkligen riktar datorn mot nåt ljus liksom..

Förklarar som en kratta men hoppas ni förstod 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Bör vara lugnt, men kan vara en bra idé att kolla med skolan för att vara säker.

I nian lämnade jag in min dator med en del bucklor och repor (som antagligen var väsentligt mer synliga än din spricka), och jag behövde inte betala någonting för det (räknades som vanligt slitage).


   
SvaraCitera

Jag tror att det är ett godkänt slitage. En i min klass fördärvade sin dator en gång och lät den bli stulen två gånger. Han fick aldrig någon fjärde dock. Efter tre gymnasieår så var de flesta ganska trasiga och slitna. Sprickor, saknade delar, skrapade och så vidare. Jag tror att nästan alla fick lämna in dom utan problem.

Jag vet inte hur det är i din skola men så var det i min. De skall inte skötas så ovårdat som det gjordes i min skola och jag skulle inte acceptera datorer i sådant skick som de i min klass hade hanterat dem. Men ja, de fick lämna in utan problem.

En vag repa betror jag ej är ett större slitage om man jämför. Använd dock alltid skyddet till den när du ej använder och stäng av helt om du skall packa ned den i väska eller flytta den, annars så kan den ta stryk.


   
SvaraCitera

Så länge du kan använda den så är de skit samma  . Säg inget till läraren bah .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du ingen hemförsäkring som täcker skador på den? Minns att jag fick binda skoldatorn till den på JB.


   
SvaraCitera