Aviseringar
Rensa alla

Skoldatorer är SÄMST


XMinGrönaLampaÄrDödX:

VARFÖR HÄNDE DETTA MIG?

För att du inte sparar ditt arbete på ett USB-minne. Jag köpte ett till uppenbar för att hon skulle kunna ha med sig en massa arbeten och sånt skit hem.


   
SvaraCitera
Åtta

Nintendo:

Det värsta som hänt var dock inte en dator som laggade, utan en lärare

Laggade läraren? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Åtta:

Laggade läraren? [rolleyes]

Ja [no-no] Ni norrlänningar kanske inte använder laggar om personer, men det gör man på västkusten [no-no]
Dold text: Eller ja, det kanske bara är jag och min bäztiz, "SLUTA LAGGA!!! :@" är en standardkommentar [rolleyes]


   
SvaraCitera
Åtta

Nintendo:

Ni norrlänningar kanske inte använder laggar om personer, men det gör man på västkusten

Norrlänningar har konstant en ping på över 9000, så det finns ingen poäng med att säga att någon laggar.


   
SvaraCitera

Usch, sådant där är så drygt, när jag gick på JB i Uddevalla förra hösten så hade jag suttit och arbetat stenhårt med en "tidning" i InDesign.. Sen bara *poff* så var det borta, trots att jag sparat. Sämst.


   
SvaraCitera

Åtta:

Norrlänningar har konstant en ping på över 9000, så det finns ingen poäng med att säga att någon laggar.

MEN HÄR LAGGAR FOLK HELA TIDEN SKA DU VETA [mad]


   
SvaraCitera

Spara på en USB så slipper du sådant här. Flera i min skola hade arbeten sparade på datorerna vilket brukar betyda att de försvinner. Om man inte sparar det på ett USB så förtjänar man att förlora sitt arbete.


   
SvaraCitera

Vad har de för sorts datorer där?

Förr sparade vi på ''fel'' sätt så att våra arbeten försvann


   
SvaraCitera

Systemåterställning kanske funkar.


   
SvaraCitera

Lägg upp det på internet och ladda hem det när du kommer hem.

CLOUD COMPUTING ASÅÅ.,mmm,,,

Sagitta:

Förr sparade vi på ''fel'' sätt så att våra arbeten försvann

För att vissa idioter typ envisas med att spara filerna på skrivbordet på datorn istället för i sin elevmapp? [badgrin]

Då får man skylla sig själv.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Det värsta som hänt var dock inte en dator som laggade, utan en lärare ;< Jag satt med min vän och skrev på projektarbetet. Plötsligt kommer en lärare in, stänger av huvudströmmen till datorerna och skrattar elakt ;<

Hände mig vid ett tillfälle, fast då var det jag som råkade luta mig mot huvudströmbrytaren så att alla datorer slocknade. Var inte så populär de följande dagarna direkt.

My dreams are her:

Systemåterställning kanske funkar.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

För att du inte sparar ditt arbete på ett USB-minne. Jag köpte ett till uppenbar för att hon skulle kunna ha med sig en massa arbeten och sånt skit hem.

Men jag vill inte behöva hålla reda på ett USB-minne. Det borde funka ändå. [sad]

Sagitta:

Förr sparade vi på ''fel'' sätt så att våra arbeten försvann

Grejen är att det funkat med allt annat jag sparat. Förstår inte varför detta inte gjorde det [sad]


   
SvaraCitera
Hando

[smile]


   
SvaraCitera

spara oftta men i min skola har vi ganska bra datorer


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Grejen är att det funkat med allt annat jag sparat. Förstår inte varför detta inte gjorde det

PC eller Mac?!


   
SvaraCitera