Aviseringar
Rensa alla

skolios ?


Ämnesstartare

fick reda på att jag hade skolios för ungefär ett år sen och ganska nyss sa dom att jag skulle få korsett. vad innebär det? ngn med samma problem som kanske vill prata om det? [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ush ;S ser hemsk ut, menmen, det hjälper väl antagligen (:


   
SvaraCitera

Dom är hårda och håller dig rak. Dom ska tydligen göra ont att ha på sig med. Men det är väl inte så konstigt när syftet med dom är att rätta till ryggen. Bered dig på smärta!

Dom övervägde om jag behövde korsett eller inte för ett par år sen, men min scolios är så klen så det behövdes inte. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Dom övervägde om jag behövde korsett eller inte för ett par år sen, men min scolios är så klen så det behövdes inte.

men hur många grader ligger du på då? [smile]


   
SvaraCitera

flellen:

men hur många grader ligger du på då? [smile]

Vet inte. Det är till stor del höften som är felet.
Först trodde dom att mitt ena ben var kortare. [confused] Lite förnedrande. Men det enda jag behöver för att bli jämn är ett skoinlägg men det är inte nödvändigt.


   
SvaraCitera

flellen:

men hur många grader ligger du på då?

jag ligger på 45 grader, doktorn har inte bestämt om jag ska operera eller inte då jag nästan vuxit klart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Vet inte. Det är till stor del höften som är felet.
Först trodde dom att mitt ena ben var kortare. Lite förnedrande. Men det enda jag behöver för att bli jämn är ett skoinlägg men det är inte nödvändigt.

näe, det låter lite onödigt. min rygg var iaf uppe runt 29-30 grader. Vet ite riktigt vart dom drar gränsen men [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

jag ligger på 45 grader, doktorn har inte bestämt om jag ska operera eller inte då jag nästan vuxit klart

okej, har du korsett eller har haft? eller är det typ nyupptäckt? 😛


   
SvaraCitera

flellen:

har du korsett eller har haft?

hade [sad][blush]


   
SvaraCitera

flellen:

näe, det låter lite onödigt. min rygg var iaf uppe runt 29-30 grader. Vet ite riktigt vart dom drar gränsen men [crazy]

Det låter ganska mycket. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

hade

okej :/ var det så plågsamt som folk säger ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Det låter ganska mycket.

jo ganska, men jag tror att det blir operation om man kommer över 40 eller ngt sånt 😛


   
SvaraCitera

flellen:

var det så plågsamt som folk säger ?

orka inte ha på den så sket i det, läkarn märkte inget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

orka inte ha på den så sket i det, läkarn märkte inget

hehe, kanske därför den har växt så mkt. men jag ska nog försöka iaf. om det inte finns nån annan utväg eller vad man ska kalla det 😛
är det sant att det finns risk för att man kan dö och sånt när man opereras?[shake]


   
SvaraCitera