Aviseringar
Rensa alla

Skolios!


nä, det är klart

men jag tror inte du behöver vara orolig för det ^_^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske har läst min tråd om skolios? Ja jag har ju också skolios iallafall. Upptäckte det 2008, hade bostonkorsett ett år men trivdes ej i den. Nu har jag gått över till en nattkorsett istället och den är mycket mer behändig på alla sätt. Dock har min rygg blivit värre sen jag började med nattkorsetten så jag måste nog opereras istället. Jag ser inte fram emot all rehabilitering men jag får iallafall en rak rygg och det betyder mycket. Ärret skiter jag i, det blir faktiskt rätt så coolt!

Juste, du får nog den vanliga boston korsetten (skulle jag väll tro) och den går ej över brösten och du får en platt mage, ger även push-up [party] Om du vill ha kläd tips m.m som du kan ha när du bär korsetten så kan du pm:a.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var hos ortopeden idag! Ska tillbaka nästa vecka och ta mått och sånt! men dom sa att det hade kommit nyare modeller nu, alltså ingen bostonkorsett... Vet inte hur den ser ut, men om en månad ska jag iallafall tillbaka dit igen och sova där och även få min korsett, men platt mage och push-up passar nog mig mer än planka och ballong... Men eftersom att det inte var ngn vanlig bostonkorsett så et inte jag, dom sa att jag fick även ha korsetten på dagen istället för natten, vad är bäst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spännande med nya modeller, dom är säkert smidigare än boston.
Ja man har korsetten på sig på natten och på dagen, sen får man ta av sig den 1timme eller mer om dagen (läkarna har olika åsikter) jag hade av den 3timmar om dagen. Menar du vad som är bäst av ''dag'' korsett och nattkorsett? Då måste jag säga dag korsetten är bäst, den är jobbigare att bära men mycket effektivare enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För er som undrar är det 4 dagar kvar tills jag ska få min korsett ^^


   
SvaraCitera

antrax:

Han opererade sig (utan extra blodtillförsel pga jehovas vittnen till päron )

åååh vad jag hatar sådana cp:n[mad][mad][mad][mad][mad][mad]

Dold text: som utsätter barn för eventuell fara bara pga: religion. blir arg


   
SvaraCitera
Fumba

Jag hade aldrig grov kröt utan min låg på typ 65-69, rehabliteringen är ganska jobbig. Det var rätt skönt och ligga på sjukhuset i en vecka sedan vara borta från skolan i 1 månad 🙂


   
SvaraCitera

hejhoppppp
du, freefallingdown.. Jag har också skolios, typ 60 grader, medfödd. Och jag kan säga dig att jag känner mig JÄVLIGT ensam om att ha det, uusch jag hatar skolios 🙁
skitjobbigt, ingen i min släkt eller nååååågon har det, SÅN JÄVLA OTURRRRRRRRRRRRRR fuck fuck


   
SvaraCitera

Känner en tjej som gjorde sån operation.
Hon är väldigt rak i ryggen, ganska snyggt faktiskt [blush]


   
SvaraCitera

I haz yeees


   
SvaraCitera

http://julhaz.blogg.se

Gå in och läs vår blogg om skolios ni som inte redan kikat in:)
Kram!


   
SvaraCitera