Aviseringar
Rensa alla

Skolios någon?


Ämnesstartare

sylar:

Jag gick med korsett i över 3½ år,

fy vad hemskt att få veta att den inte hjälpt :o, helt seriöst jag hade dött 🙁 men du gick väl på kontroller några gånger om året, var resultaten bra då eller?
förstår att det är rena helvetet att inte kunna andas och så normalt , jag tycker bara det är ett helvete att gå på stranden och visa mig eftersom JAG iaf ser att min rygg är jättesned 🙁
men bra att få opereras då så du kan andas normalt sen igen och må bra!

hur sned var du när du fick din korsett föresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

har skolios

stor krök eller bara liten ?


   
SvaraCitera

Krymplingarna har intagit ungdomar.se.
Image
Det är en mörkrets timma


   
SvaraCitera

Image

Image

Image

Och såklart:

Image


   
SvaraCitera

fridaaaaab:

fy vad hemskt att få veta att den inte hjälpt :o, helt seriöst jag hade dött 🙁 men du gick väl på kontroller några gånger om året, var resultaten bra då eller?

En period så gick jag inte så ofta som varje år. Resultaten var inte så dåliga, sedan utgick de nog efter att jag var över 17 år så det borde inte bli värre.

fridaaaaab:

men bra att få opereras då så du kan andas normalt sen igen och må bra!

Kan inte säga att jag har en sådan positiv syn inför ett ingrepp. Det är väl något i stilen att man får vara glad om de kan förbättra kröken något, men det är bara tur om den blir bättre. Huvudsyftet är att hindra så att kröken inte blir värre. Finns ju väldans massa risker och jag gillar inte att de ska hålla på i kroppen, i synnerhet vid ryggmärgen.

fridaaaaab:

hur sned var du när du fick din korsett föresten?

37 grader.

HIMYNAMEISKARL:

Krymplingarna har intagit ungdomar.se.

Det är en mörkrets timma

Congratulations, du lyckades precis göra narr av en stor del av befolkningen utan att ens vara rolig. Inte nog med det, så har du bevisat att du är den värsta sorten av dryga människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Finns ju väldans massa risker och jag gillar inte att de ska hålla på i kroppen, i synnerhet vid ryggmärgen.

jo det gör ju det ,men de är ju grymt duktiga läkarna, och de lär göra din rygg kanonfin [y]

sylar:

37 grader.

okej, konstigt att inte korsetten hjälpte :O slarvade du mkt å så ?


   
SvaraCitera

fridaaaaab:

okej, konstigt att inte korsetten hjälpte :O slarvade du mkt å så ?

Nej, hade på den dygnet runt förutom när jag tränade.

fridaaaaab:

jo det gör ju det ,men de är ju grymt duktiga läkarna, och de lär göra din rygg kanonfin [y]

Kan ju alltid hoppas : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Nej, hade på den dygnet runt förutom när jag tränade.

fan vad surt, och den hjälpte inte ändå....
jag hade av mig min typ 2 timmar, men ibland när jag var utomlands och så kunde det bli mellan 6-10 timmar , men min rygg blev bara bättre ändå 😮


   
SvaraCitera

Jag har skolios[sad] Har fedt med pain.


   
SvaraCitera

fridaaaaab:

fan vad surt, och den hjälpte inte ändå....
jag hade av mig min typ 2 timmar, men ibland när jag var utomlands och så kunde det bli mellan 6-10 timmar , men min rygg blev bara bättre ändå 😮

Jo, tur att det fungerade för dig iaf. Tydligen så började kröken växa inåt istället för åt sidan för mig.


   
SvaraCitera

sylar:

Congratulations, du lyckades precis göra narr av en stor del av befolkningen utan att ens vara rolig. Inte nog med det, så har du bevisat att du är den värsta sorten av dryga människor.

Verkligen inte, det var ju as roligt ju.
Ni är ju handikappade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Jo, tur att det fungerade för dig iaf. Tydligen så började kröken växa inåt istället för åt sidan för mig.

otur 🙁
men är du kille :O?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är skolios, att ryggen blir sne eller att den blir böjd? [cute]


   
SvaraCitera

fridaaaaab:

otur 🙁
men är du kille :O?

Japp.

Pepparkaksgubbe:

Vad är skolios, att ryggen blir sne eller att den blir böjd? [cute]

Ryggraden kröker sig. Ofta kröker den sig åt sidorna vilket leder till att man står snett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Japp.

inte vanligt att man hör killar med skolios 🙂 de är väl typ 1 på 10 eller något?


   
SvaraCitera