Aviseringar
Rensa alla

skolmat; ena dagen heter det det ena sen det andra


Ämnesstartare

Har ni varit med om att ni fått samma rätt fast med olika namn. En som jag råkat ut för är rätten fiskpanetter. Det har kallats för : friterad fisk, fisk med krispig yta, norsk lax med hård yta (lol), och sen lite som jag nog glömt.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlasticNeon:

fiskpanetter. Det har kallats för : friterad fisk, fisk med krispig yta, norsk lax med hård yta (lol), och sen lite som jag nog glömt.

hahaha känner igen mej. speciellt med fisk också, samma sak men olika namn. dom måste tro vi är blåsta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

dom måste tro vi är blåsta.

men eller hur, haha, det bästa är när man har temavecka och så står det typ : flodhästens favorit falafel eller tarzans tunna djungel plättar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi råkade ofta ut för "Exotisk Gryta" som även kallades "Hänt i veckan". Fast inte av dem då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Vi råkade ofta ut för "Exotisk Gryta" som även kallades "Hänt i veckan". Fast inte av dem då.

haha vafan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlasticNeon:

flodhästens favorit falafel eller tarzans tunna djungel plättar

hahaha[love]
och så när dom har skrivit massa random grejer så det ska låta gott typ "moster kristinas ljuvliga potatisgratäng med tunnt täcke" typ wtf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

och så när dom har skrivit massa random grejer så det ska låta gott typ "moster kristinas ljuvliga potatisgratäng med tunnt täcke" typ wtf

jag säger bara milda moster moas mosiga mackaroner! haha


   
SvaraCitera
Issen

Brorsan fick exakt samma pannbiffgrejsimojs på måndagar i grundskolan som hette olika saker varje vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlasticNeon:

jag säger bara milda moster moas mosiga mackaroner! haha

hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fiskrätterna känner jag igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

och så när dom har skrivit massa random grejer så det ska låta gott typ "moster kristinas ljuvliga potatisgratäng med tunnt täcke" typ wtf

Var samma på min förra skola. Som om dem trodde att maten skulle bli mer aptitlig om man döpte den till "trevliga" saker. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torftig:

Var samma på min förra skola. Som om dem trodde att maten skulle bli mer aptitlig om man döpte den till "trevliga" saker

haha ja, stört [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså de satsar på fel taktik, istället för att döpa rätten så det låter godare, varför inte göra rätten godare, eller göra så den ser godare ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlasticNeon:

asså de satsar på fel taktik, istället för att döpa rätten så det låter godare, varför inte göra rätten godare, eller göra så den ser godare ut

Agree. Eller utöka matbudgeten.


   
SvaraCitera