Aviseringar
Rensa alla

Skolmaten i skolan....


Ämnesstartare

Jag undrar hur nyttig skolmaten är egentligen..? För jag går på internatskola, vilket gör att jag lever på skolmat... frukost, lunch, middag och kvällsmacka...

Men grejen är att sedan jag började här så blev jag hängig och sjuk, KONSTANT sjuk. Detta gör att jag ligger vääldigt mkt efter i skolan för tillfället... [sad]

Jag gick då till en läkare, och det visade sig att jag hade järnbrist och brist på lite annat smått och gott... Så går just nu på vitamintabletter, och mår 10ggr bättre! Är inte sjuk längre heller.

Frågan är om det ska vara så här? Får man näringsbrist av skolmaten, eller är det mig det är fel på? (Bör tilläggas att jag aldrig lidit av näringsbrist innan)..

Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på mat och dryck, så ni får förlåta mig om den hamnade fel [rolleyes]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ronnigirl:

Jag undrar hur nyttig skolmaten är egentligen..?

Skolmaten i skolan suger och är nog inte nyttig någonstans, bara billig.


   
SvaraCitera

beror ju på vilken skola, min gymnasieskola hade grym mat


   
SvaraCitera

Hur bra maten är varierar väl från skola till skola. Mycket.

Det är ganska vanligt att honor får järnbrist, speciellt vid mens.


   
SvaraCitera

Finns det inte en möjlighet att du kompletterar med egen mat?


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skola och Jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Finns det inte en möjlighet att du kompletterar med egen mat?

Jo, men det är lite svårt när köket inte är komplett och jag inte har tillgång till frys... detta gör ju att jag inte kan köpa riktigt kött och sånt, för det blir ju dåligt... [tard]


   
SvaraCitera

hörde förut att kattmat är nyttigare än skolmaten


   
SvaraCitera

våran skolmat är sämst. jag äter typ bara grönsaker, fil&flingor eller knäckebröd >< väldigt sällan man kan äta sej mätt på själva maten. jag kanske är bortskämd.


   
SvaraCitera

klenkaka:

Skolmaten i skolan suger och är nog inte nyttig någonstans, bara billig.

Inte min ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Inte min ^^

Nähä. Okej [confused]


   
SvaraCitera

klenkaka:

Nähä. Okej

[cool]


   
SvaraCitera
kachin

Lät ju inte så bra. Våran är asbra. Fast resten av skolan är rätt pissig, ligger 6 miljoner back. [party]

Ronnigirl:

Får man näringsbrist av skolmaten

Kan nog säkert vara så.
Köp en egen frys eller nåt? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Köp en egen frys eller nåt?

Haha, lite svårt med tanke på min ekonomi... Det är lugnt, får lägenhet snart, där finns frys 😉


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

jag äter typ bara grönsaker, fil&flingor eller knäckebröd

käkar inte i skolan, ja drar t stan lr hem o käkar nå lr så skiter ja i att käka


   
SvaraCitera