Aviseringar
Rensa alla

Skolskjutning


Ämnesstartare

Nej jag har inte tänkt ha en skolskjutning.

Men tycker du det är fel av en människa att gå till en skola/flera skolor och skjuta alla mobbare som går i den skolan? Skona alla snälla?

Då hade människorna som hade blivit skonade (dem snälla) blivit oerhört glada över att fortfarande vara vid liv, så dem kommer att älska livet ännu mer och slippa mobbarna.

Mobbarnas föräldrar inser att dom uppfostrat deras barn åt helvete så att dom förhoppningsvis lär sig att med deras framtida barn (om dom skulle skaffa nya) måste uppfostra dom bättre.

Nu kanske ni undrar hur man skulle veta om man skjuter snälla eller elaka människor, men det är ganska lätt att se på människor om dom är snälla eller inte, annars är det ju bara att ta kontaktuppgifter på alla i skolan eller fråga mobboffren som går där vilka som är mobbarna.

Eller ska man inte göra det för att mobbarna "kommer lära sig att bli snälla" i framtiden? Visst kan det hända men inte alltid.

Nej jag skriver inte detta för att jag blir mobbad, såg nyss massa klipp på en hemsida med massa ungdomar som slår och mobbar andra stackars människor, så man blir riktigt förbannad.

Just nu tycker jag att det vore skit bra om någonting sånt här hände, hade fått tårar i ögonen av lycka [smile]


   
Citera

senap123:

Men tycker du det är fel av en människa att gå till en skola/flera skolor och skjuta alla mobbare som går i den skolan?

Äh, ja! Klart som fan att de är värda nått slags straff, men inte döden.. Tycker du att det är rätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Äh, ja! Tycker du att det är rätt?

Människor som bara förstör för andra och som inte har någon respekt för någonting förtjänar inte att leva, väll?


   
SvaraCitera

senap123:

Människor som bara förstör för andra och som inte har någon respekt för någonting förtjänar inte att leva, väll?

De förtjänar att leva ett tråkigt liv.


   
SvaraCitera

senap123:

Men tycker du det är fel av en människa att gå till en skola/flera skolor och skjuta alla mobbare som går i den skolan? Skona alla snälla?

Nej.
Det vore rätt korkat att ta för givet att alla mobbarna är onda innifrån och ut.
Ingenting är svartvitt.
Och var går gränsen för att vara mobbare och bara vara en som faller för grupptryck?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De förtjänar att leva ett tråkigt liv.

Iof är det nog ett bättre straff än döden 😀


   
SvaraCitera

antrax:

Och var går gränsen för att vara mobbare och bara vara en som faller för grupptryck?

Alla som faller för grupptryck är likaså mobbare.. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Nej.
Det vore rätt korkat att ta för givet att alla mobbarna är onda innifrån och ut.
Ingenting är svartvitt.
Och var går gränsen för att vara mobbare och bara vara en som faller för grupptryck?

Grupptryck borde räknas tycker jag. Så även om man mobbar kanske man är snäll ändå och förtjänar en andra chans?


   
SvaraCitera

S3ON:

Alla som faller för grupptryck är likaså mobbare.. [zzz]

Ok, men då undrar jag om de också ska dödas. Dödas för att de råkar vara osäkra mesar. [shake]


   
SvaraCitera

senap123:

Så även om man mobbar kanske man är snäll ändå och förtjänar en andra chans?

Först förtjänar man ett straff.


   
SvaraCitera

senap123:

Grupptryck borde räknas tycker jag. Så även om man mobbar kanske man är snäll ändå och förtjänar en andra chans?

Förtjänar inte de flesta en andra chans.
Tror du att mobbarna är några slags Voldemort-karaktärer som inte har någon empati eller kärlek i kroppen eller?

Dold text: trolleritrollera?


   
SvaraCitera

antrax:

Ok, men då undrar jag om de också ska dödas. Dödas för att de råkar vara osäkra mesar. [shake]

Nej, ingen skall dödas. Men de ska straffas på något vis. Dessa som du syftar på tycker jag kan få ett lindrigare straff. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Förtjänar inte de flesta en andra chans.
Tror du att mobbarna är några slags Voldemort-karaktärer som inte har någon empati eller kärlek i kroppen eller?

Hahaha. Voldemort ^^

Vissa människor kan ju vara riktiga monster utan empati så ja. Men visst vissa kan väll vara snälla egentligen. Är inte säker på om dom förtjänas att mördas eller inte.. hmm


   
SvaraCitera

Mindre ungdomar eller ja mindre människor/idioter i allmänhet, då är jag nöjd.


   
SvaraCitera

Du skulle föresten placerat denna tråden i Mobbning och Misshandel. [smile]


   
SvaraCitera