Aviseringar
Rensa alla

Skolstart för oss som närmar oss pensionsåldern


Åtta
Ämnesstartare

Imorgon har jag min första lektion i Enterprise Architecture and SOA, och inom två veckor bör jag börja arbeta på inlämningsuppgifterna till en kurs i webbutveckling. Jag vet inte riktigt vilket jag ser minst fram emot. Båda kommer att innebära att jag blir tvungen att göra enorma mängder flödesscheman och liknande skräp. [sad]

Vad ska ni läsa under kommande termin, och hur känner ni inför det?


   
Citera

Analys III
Kommunikation och användargränssnitt
Design
Vektoranalys
Mekanik och vågfysik

Dessa är mina kurser i höst [bigsmile].

Vad läser du Åtta?


   
SvaraCitera

Jag komvuxar. Blir nog klar till jul, hoppas jag, annars kommer jag känna mig dålig.

Läser MaC, SvC, Idrott A, PsA, Etik, EnC samt projektarbete. Blev underkänd i några utav dessa förr (däribland svenska!), saknar slutbetyg. Därför.

Känns arbetsamt, ambitiöst och dekadent på samma gång.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Känns arbetsamt, ambitiöst och dekadent på samma gång.

Men man är jävligt nöjd när man är klar och kan börja titta på roliga utbildningar! [cool]

Dock Idrott på komvux, hur fan funkar det? [bigsmile]


   
SvaraCitera

usch [sad] ska inte läsa något


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Nonoton:

Vad läser du Åtta?

Systemvetenskap.

Ögon i en plåthink:

SvC

Ögon i en plåthink:

underkänd

Jag finner detta underligt.


   
SvaraCitera

Nonoton:

Dock Idrott på komvux, hur fan funkar det?

Har individuella uppgifter för min lärare. Vet inte riktigt hur det blir. Kanske hoppar in i någon klass. Jag komvuxar inte ens, jag skrev disträigt. Jag går ett fjärde år på gymnasiet för att jag är för dålig för att kasta sten, och sådant där. Har möjlighet till detta då jag började genast och inte har slutbetyg...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Jag finner detta underligt.

Känns som en god prestation, att jag lyckades!


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag finner detta underligt.

Hon fick det säkert ironiskt [mad]!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ögon i en plåthink:

Har individuella uppgifter för min lärare. Vet inte riktigt hur det blir. Kanske hoppar in i någon klass.

Ah okej, satt och tänkte mig in i komvux-idrotten. 19-åringar mot 48-åringar i plinthandboll osv.


   
SvaraCitera

Som forskarstuderande har jag inga kurser registrerade utan jobbar på bara. Men jag ska ju läsa kurser också så jag får se om det tycker upp någon trevlig och passande. [smile]


   
SvaraCitera

Nonoton:

Ah okej, satt och tänkte mig in i komvux-idrotten. 19-åringar mot 48-åringar i plinthandboll osv

[love]

Myksa:

Som forskarstuderande

Inom vad?


   
SvaraCitera

Åtta:

Vad ska ni läsa under kommande termin, och hur känner ni inför det?

Assyriologi A bestående av följande delkurser:
Akkadiska 15hp
Främre Orientens äldre kulturer: introduktion 7.5hp
Främre Orientens äldre kulturer: arkeologi 7.5hp

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Myksa:

Som forskarstuderande har jag inga kurser registrerade utan jobbar på bara. Men jag ska ju läsa kurser också så jag får se om det tycker upp någon trevlig och passande.

Vilket fält?


   
SvaraCitera

"Introduktion till filosofi", strökursernas strökurs.[crazy] Känner mig taggad på att ta mina första hp.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Inom vad?

Hampie:

Vilket fält?

Svårt att säga men jag tror att biotribologi är bästa svaret jag kan ge. [smile]


   
SvaraCitera

Om jag inte slutar så här halvmisslyckas på livet, hade jag tänkt läsa någon grundkurs i kinesiska till våren, antingen i Luleå eller Göteborg...


   
SvaraCitera

Ska inte läsa nånting. Alls. Nånsin. Det låter skitjobbigt att plugga.

Ska bli snubben som har så mycket arbetslivserfarenhet när ni väl tar examen att jag ändå får bättre jobb och tjänar mer.


   
SvaraCitera