Aviseringar
Rensa alla

skoltrött


ANKARE
Ämnesstartare

Tja

Jag är en kille på 16 år och är riktigt skoltrött, jag gillar inte den linje jag går och vet inte heller vad jag vill gå.

Vad ska man göra ?


   
Citera
Ämnesetiketter

bit ihop och plugga


   
SvaraCitera

Varför gillar du inte din linje? Jag hoppade själv av skolan pga trötthet men det är INTE värt det då du i stället måste plugga vid ett senare tillfälle om du inte har TUR att klara dig genom livet utan betyg. Nu är jag inte du men om jag fick återuppleva gymnasiet så skulle jag ha gjort mitt bästa för att slippa skitet vid en senare ålder.


   
SvaraCitera

Var extremt skoltrött, bråkade med alla lärare och skit. Hitten en bra skola och en bra linje så kommer du tycka att det är 1000 gånger roligare.


   
SvaraCitera

Varför inte hoppa av linjen och börja jobba något år och återuppta studierna senare. Problemet är kanske att det inte är så lätt att få jobb om du inte accepterar att jobba med vad som helst. 


   
SvaraCitera

Har du redan gått 9 år kan du gå 3 till. Du får så mycket fler möjligheter om du gör det


   
SvaraCitera

hoppa inte av vad du än gör 


   
SvaraCitera

Ägna dig åt ngt du finner givande och skit i vad motståndare säger.


   
SvaraCitera
Smilen

Skolka


   
SvaraCitera

Det är bättre att du utforskar vad du vill läsa just nu, alltså byta skola eller linje, än att du ger upp nu.


   
SvaraCitera

jag kan förstå dig. jag är också skoltrött emellanåt, nu var det snart 5 år sen jag gick ut gymnasiet men är stundvis less på skolan än idag. men jag tycker det är värt att hålla ut under de tradigaste perioderna. jag har helt klart tyckt det varit värt att plugga trots allt. vad som inte är värt det, däremot, är att gå runt och vara olycklig. det är en avvägning och du får väl försöka klura på vad som är bäst för dig (på kort och lång sikt).

om det kan ske smidigt utan att du måste halka efter en massa kan du väl försöka byta linje, så länge har inte terminen hållit på.


   
SvaraCitera