Aviseringar
Rensa alla

skoluppgift: blogga


Ämnesstartare

jag måste börja blogga i vissa kurser på min skola.

vet inte riktigt hur jag ställer mig till detta.

vad tycker ni om att dra in bloggar i den moderna skolan?

min konservativa sida säger: NEJ sätt eleverna i ett knäpptyst klassrum, ge dem böcker och lär dem något för helvete

ge mig argument till att det är dåligt


   
Citera
Ämnesstartare

Lärarna är lata.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter bara tardigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Lärarna är lata.

hur menar du? de ska ju så klart kolla bloggarna.

enhimmelskdrog:

låter bara tardigt.

utveckla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

utveckla

vad ska ni skriva i bloggen ens? och vilka kurser ska ni blogga i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

hur menar du? de ska ju så klart kolla bloggarna.

Ja, men på detta sätt behöver de inte vägleda de studerande under tiden de skriver, man lägger inte upp en mening i taget direkt >.>

enhimmelskdrog:

låter bara tardigt.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Ja, men på detta sätt behöver de inte vägleda de studerande under tiden de skriver, man lägger inte upp en mening i taget direkt >.>

det gör man ju å andra sidan inte om skriver en uppsats heller. eller vad menar du? [shake]

enhimmelskdrog:

vad ska ni skriva i bloggen ens? och vilka kurser ska ni blogga i?

idrott och aktiekunskap.

vi ska print screena vår fiktiva portfölj en gång i veckan och analysera våra val vi har gjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I svenska C ska vi läsa bloggar och motivera varför vi gillar dem eller inte. Det är rätt kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idiotiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tofu:

Idiotiskt.

idiotiskt att inte kunna argumentera för sin åsikt [crazy]

Harpyja:

I svenska C ska vi läsa bloggar och motivera varför vi gillar dem eller inte. Det är rätt kul.

haha låter rätt kul, fast skulle inte vilja göra det. har dock ingen koll på vad sv c innehåller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska allting förvandlas till något community samhälle? Skolor bildar facebook grupper och tar reda på folks val genom att få dem att läsa bloggar?

Vad hände med att bara prata med folk?
(Lite småironiskt att jag skriver det på just en community, jupp)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vi ska print screena vår fiktiva portfölj en gång i veckan och analysera våra val vi har gjort

vilka val och vilken portfölj? fattar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Varför ska allting förvandlas till något community samhälle? Skolor bildar facebook grupper och tar reda på folks val genom att få dem att läsa bloggar?

jag gillar inte heller facebookgrejen.

men det här är ju till en kurs, man tar hjälp av och utnyttjar internet. kan du beskriva lite mer exakt vad som är fel med att blogga till en kurs?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

men det här är ju till en kurs, man tar hjälp av och utnyttjar internet. kan du beskriva lite mer exakt vad som är fel med att blogga till en kurs?

Felet är att det inte finns någon nytta heller, kan lika väl anteckna i ett open office dokument eller liknande, men alla är som sagt så jävla upptagna med bloggar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

har dock ingen koll på vad sv c innehåller

Det är mycket retorik och liknande.


   
SvaraCitera