Aviseringar
Rensa alla

skoluppgift: blogga


Ämnesstartare

Ignorant:

Felet är att det inte finns någon nytta heller, kan lika väl anteckna i ett open office dokument eller liknande, men alla är som sagt så jävla upptagna med bloggar...

men vilken är anledningen till att man skulle göra det? fler har säkert dessutom erfarenhet av bloggar än open office dokument. ser fortf inget riktigt argument till varför det är dåligt -_-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

men vilken är anledningen till att man skulle göra det? fler har säkert dessutom erfarenhet av bloggar än open office dokument. ser fortf inget riktigt argument till varför det är dåligt -_-

Men vad bra, då i framtiden kan vi istället för rast ha "15 minuters facebook tid" eftersom folk är mer vana att söka igenom facebook än att gå ut och sträcka på benen i fem minuter. Och tips, bloggar = Fritid, Open Office / Word dokument = Arbete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Och tips, bloggar = Fritid

enligt din generalisering.

du har fortf inte kommit med ngt bra argument vrf man inte skulle kunna blogga som en uppg i skolan.

Ignorant:

"15 minuters facebook tid"

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

du har fortf inte kommit med ngt bra argument vrf man inte skulle kunna blogga som en uppg i skolan

Ignorant:

Felet är att det inte finns någon nytta heller

Vem säger att det där inte funkar? Word och Open Office funkade, varför ändra systemet.


   
SvaraCitera

Vad är vitsen med det egentligen? Vad kan bloggarna erbjuda som inte hederliga gamla uppsatser kan?


   
SvaraCitera

Ignorant:

Felet är att det inte finns någon nytta heller, kan lika väl anteckna i ett open office dokument eller liknande, men alla är som sagt så jävla upptagna med bloggar..

Det fina med bloggar är ju att det är lätt att sortera, bläddra efter datum och få lite ordning och reda. Sen är det ju roliga att läsa något i blogg-format.

Hm.. min första tanke: Fånigt.
Men om man tänker efter, varför inte? Att skriva sina tankar i en del kursen i logg-form är ju inget konstigt, så varför inte i bloggform? Som jag skrev tidigare så är det lättare att hålla reda, bläddra och hitta. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Vad är vitsen med det egentligen? Vad kan bloggarna erbjuda som inte hederliga gamla uppsatser kan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Babydoll:

Som jag skrev tidigare så är det lättare att hålla reda, bläddra och hitta. [smile]

Jag vet inte hur ni gör det, men vi märker varje dokument med datum namn och sida. Inte så svårt att göra en CTRL+F sökning på det.

Insert name here:

Vad är vitsen med det egentligen? Vad kan bloggarna erbjuda som inte hederliga gamla uppsatser kan?

Precis vad jag menade.


   
SvaraCitera

Ignorant:

Jag vet inte hur ni gör det, men vi märker varje dokument med datum namn och sida. Inte så svårt att göra en CTRL+F sökning på det.

Eller så kan man bara skriva i bloggform, ingen big deal. Det är lättare att få en överblick över arbetet då också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Babydoll:

Eller så kan man bara skriva i bloggform, ingen big deal. Det är lättare att få en överblick över arbetet då också.

Preferenser preferenser, fast jag medger att om författaren inte förstår särskrivning är blogg enklare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi får skriva blogg istället för en logg i projektarbetet, funkar bra tycker jag.[y]


   
SvaraCitera