Aviseringar
Rensa alla

Skolvalet 2014.


Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Vad tycker ni om att elever mellan åskursen 7 till 9 får rösta i skolvalet? 
Är det bra att man har det ja eller nä? Och varför?

Jag kommer ihåg när jag hade mitt första skolval det var 2010 och jag kommer ihåg hur att jag röstade på SD. Och SD var faktiskt det tredje största partiet. I vår skola
Som själv är SD:are så tycker jag det är bra som redan ungdom bli politiskt aktiv. Och om det är inom SD så blir jag ännu gladare.
Och att många röstade på SD gjorde mig också glad. Dessa personer som röstade på SD var personer som inte brydde sig om när lärarna sa att "Folk som röstar på SD är rasister" eller att "Du förstår ej demokrati om du röstar på SD"


   
Citera

röstade i skolvalet idag. 

skolan jag går på är ganska vänsterdriven, de flesta lärare tillhör antingen vänsterpartiet eller sossarna. funderade på att "höja spänningen lite" genom att skriva SVP på en blanksedel men nä, det vågade jag inte, tänkte att de säkert känner igen min skrivstil.. Rodnar 


   
SvaraCitera

Sa rösta på Folkpartiet i skolvalet imorgon. 


   
SvaraCitera

Ska rösta på V i skolvalet imorn 


   
SvaraCitera

Zerafina:
Ska rösta på V i skolvalet imorn 

Tumme upp fint!


   
SvaraCitera

Alltså vad är skolvalet?


   
SvaraCitera

Röstar imorgon & Mp känns rätt av någon anledning.


   
SvaraCitera

Röstade på SD idag.


   
SvaraCitera

kakakaka:

Tumme upp fint!

mm tycker det behövs

80% moderater i valkretsen här :S


   
SvaraCitera

Röstade SD i mitt lol. Visste typ inte vad det var mer än att det var kul att det blev sån uppståndelse kring dem och att det var ett "fuck you" till alla politiker. Var väldigt få som faktiskt hade koll på deras politik men de blev rätt stora på min skola för att folk gjorde som jag. Visste inte ens vad skolvalet var utan fick veta det samma dag så var ju inte direkt väl förberett av skolan,


   
SvaraCitera

Gulligt att de försöker indoktrinera er i myten att val skulle spela någon roll


   
SvaraCitera

Zerafina:
Ska rösta på V i skolvalet imorn 

Hjärta


   
SvaraCitera

min skola fick 1st SD-röst av 50 elever....

Alla sen ba: "vem fucking vare som rösta?" Mycket glad


   
SvaraCitera

Jag hade ställt in mig på att rösta på Miljöpartiet eller Socialdemokraterna, men ångrade mig i sista stund och röstade på Folkpartiet. Vet inte varför men jag är verkligen inte Folkpartist egentligen.


   
SvaraCitera

S3ON:
min skola fick 1st SD-röst av 50 elever....

Alla sen ba: "vem fucking vare som rösta?" Mycket glad

har ditt komvux bara 50 elever?


   
SvaraCitera