Aviseringar
Rensa alla

SKOLVERKET ÄR FAKKKKKING EFTERBLIVNA111


Ämnesstartare

"Betyg i tidigare gymnasiekurser
Under hösten kommer Skolverket att ta fram föreskrifter där det framgår vilka kurser från den tidigare gymnasieskolan som eleven kommer att kunna tillgodoräkna sig i en gymnasieexamen.
I vissa fall kan kurser i gymnasieskolan som gällde före den 1 juli 2011 motsvaras av kurser i de nya ämnesplanerna och därmed få ingå i en gymnasieexamen.
Vilka kurser som eleven kommer att kunna tillgodoräkna sig kommer att framgå av föreskrifter som Skolverket ska besluta. Föreskrifterna beräknas vara färdiga under hösten 2011. Skolverkets förslag till föreskrifter kommer att läggas ut på webbplatsen den 3 oktober. Den slutgiltiga utformningen av föreskriften beräknas vara klar i början av november."

HUR I HELVETE SKA JAG KUNNA LÄSA HÖGRE KURSER OM JAG INTE VET OM JAG HAR BETYG I DE LÄGRE!?!?! KUNDE DE INKOMPETENTA JÄVLARNA INTE BESTÄMMA DET INNAN SKOLAN BÖRJADE!?!?

JAG KAN INTE BÖRJA NYA KURSER I MITTEN AV FAKKING TERMINEN OCH NU VET JAG INTE VILKA KURSER JAG KAN SKOLKA IFRÅN [mad][mad][mad][mad]

DAGENS RIS TILL ER ERA SLÖA JÄVLAR [mad][mad]Image

debattunderlag: någon annan här som sitter i samma sits?


   
Citera
Ämnesstartare

Du kan ju inte förvänta dig att ett statligt verk skulle vara medgörliga och underlätta för folket [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du redan börjat kurser så borde du ju få fortsätta dem? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar nt och orkar nt tenka [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Om du redan börjat kurser så borde du ju få fortsätta dem?

självklart, men saken är den att jag inte vill läsa "matte 1" när jag redan har läst matte A, men jag vet inte om kurserna är motsvariga varandra så jag kan varken skolka eller börja på matte B [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilket tjusigt ris du gav dem. Det var fint av dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

fattar nt och orkar nt tenka

jag ska förklara det så enkelt jag kan:

skolan har lärt mig ett recept på kakor, men en dag så bestämmer de att de ska ändra receptet liiite till de i klassen under mig. jag går om ett år och vet inte om mitt gamla kakrecept duger eller inte då skolverket bestämmer sig att vänta ett halvår innan de säger vad de bestämt.

så nu vet jag inte om jag kan läsa mer avancerade kakrecept eller om jag måste lära mig hela jävla kakreceptet på nytt [sad] och om mitt gamla kakrecept duger så har jag troligen förlorat möjligheten att läsa 100 poängskakkurser i ettan då typ 30% av läsåret har gått när skolverket säger hur det ligger till [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min gamla SYO: "nästan alla de nya kurserna är likadana som de gamla, du kommer nog inte behöva läsa om något![äckligt fakeleende]"

just nu vill jag strypa henne [mad] JAG HATAR DIG!!11![mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köffein:

jag ska förklara det så enkelt jag kan:

läs nya kakrecept eller ta de recepten i trean helt enkelt.


   
SvaraCitera

Köffein:

NU VET JAG INTE VILKA KURSER JAG KAN SKOLKA IFRÅN

Va?Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

läs nya kakrecept eller ta de recepten i trean helt enkelt.

jo, men vill gärna ligga lite före om jag nu får möjligheten. ettan är ju så jävla slapp...

aja, ska prata med min nya SYO imorgon. hon verkar åtminstone ha någon slags utbildning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Va?

vad är det på bilden???? jag hatar cliffhangers [surprised]


   
SvaraCitera
Tyrael

Köffein:

NU VET JAG INTE VILKA KURSER JAG KAN SKOLKA IFRÅN [mad][mad][mad][mad]

Ägd. Sluta slösa på skattebetalarnas pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Ägd. Sluta slösa på skattebetalarnas pengar.

att sitta där och ta lektionstid ifrån mina klasskamrater samtidigt som jag inte kan påverka mitt redan satta betyg på något sätt vore att slösa på skattebetalarnas pengar.


   
SvaraCitera
Tyrael

Köffein:

att sitta där och ta lektionstid ifrån mina klasskamrater samtidigt som jag inte kan påverka mitt redan satta betyg på något sätt vore att slösa på skattebetalarnas pengar.

Ta lektionstid från dina klasskamrater? Herregud, du tänker inte långt du. Är du anmäld till kursen så skall du gå dit och lära dig det kursmålen säger att du skall lära dig.

Om du sen stör dina klasskamrater handlar det inte om skattepengar utan din brist på respekt.


   
SvaraCitera