Aviseringar
Rensa alla

skooooskav


Ämnesstartare

Har, i vanlig ordning, fått fetaste vattenblåsorna på vardera häl.

I can't stand it.

Finns det något smart knep som gör att vätskan i bubblorna försvinner snabbare, så att den inte spräcks och gör ont? Brukar tejpa, men det är egentligen ganska opraktisk. Så något nytt smart knep jag kan ta till mig?


   
Citera
Ämnesstartare

har 1.. spräckte? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

har 1.. spräckte?

Men det gör ont ju? [sad] Och jag springer nästan varje dag, så jag kan inte ha något "öppet sår" som skaver och blodar ner mina fjantigt dyra löparskor. Det går bara inte.

Tror nog att det är tejpningen som gäller i och för sig. Har inte kommit på något annat under mina 375 andra blåsor. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Tror nog att det är tejpningen som gäller i och för sig. Har inte kommit på något annat under mina 375 andra blåsor. [sad]

skavsårsplåster? asdyrt iofs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick okcså av mian träningsskor..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara att fortsätta gå huden läker och blir mer härdad i sinom tid, kommer ihåg när jag gick in mina första kängor hade 2 öppna sår på varje häl[shake] men sedan dess har jag aldrig fått skoskav igen så[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

skavsårsplåster? asdyrt iofs

Ah, du menar compeed? [smile]
Ja, de är typ hyfsat dyra har jag för mig? Men det jobbiga är ju att dem inte fäster på häldjäveln heller.

FAST nu gav du mig en idé underbara människa! Jag tar compeed och tejpar över compeed!!! = mjukt och skönt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

skavsårsplåster?

väldigt bra faktiskt,om man verkligen inte står ut, är som extra hud man klistrar på såren[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar sticka hål.
Det är roligt.

Sen får huden läka fast bäst den vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

FAST nu gav du mig en idé underbara människa! Jag tar compeed och tejpar över compeed!!! = mjukt och skönt [smile]

jävligt najs[love] älskar compeed..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

bara att fortsätta gå huden läker och blir mer härdad i sinom tid,

Förstår! Det här kanske inte kommer att låta så trevlig Men jag har liksom haft skavsår som gjort så att all hud på hälen försvunnit ... (alltså den där tjocka sega äckliga uuuusch huden har varit helt borta)... sen dess har mina fötter varit allmänt äckliga. Dem är sjukt okvinnliga [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Men jag har liksom haft skavsår som gjort så att all hud på hälen försvunnit ...

hmm ja då kan jag ju förstå om du inte gärna vill fortsätta utan att göra någonting måste göra riktigt ont va?[shake] compeed är nog det bästa, kanske finns någon bra salva eller nått som du kan ha på som snabbar på läkningen? finns vissa salvor speciellt för öppna sår tror jag[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

hmm ja då kan jag ju förstå om du inte gärna vill fortsätta utan att göra någonting måste göra riktigt ont va?

Det gjorde väldigt ont.. typ, ja. Men jag har inte så nu.. Menade att jag är väldigt känslig för skavsår [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Men jag har inte så nu.. Menade att jag är väldigt känslig för skavsår [crazy]

ok tur att det inte är så illa nu då[y]


   
SvaraCitera

Jag brukar ta lite tandkräm på skoskavet sen tejpa över det med vanlig tejp eller kirurgtejp är väl bäst. Sen sova med det!


   
SvaraCitera