Aviseringar
Rensa alla

Skorna luktar bäver


Ämnesstartare

Mina skor, båda paren, har på sistone börjat stinka som rena AIK-emblemet. På morgonen går det att stå ut med men så fort det blir lite svettigt så smäller't. Vad kan jag göra åt detta? Har jag fel sorts strumpor?


   
Citera
Ämnesetiketter

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slynfisk:

[y0 barbie iz here.]


   
SvaraCitera

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

Vad kan jag göra åt detta? Har jag fel sorts strumpor?

Skorna kan man köpa spray till. Man kan också lägga in dem i en plastpåse och sedan frysen ett tag. Sedan spraya efteråt kanske...

Helst ska man minst två par skor att växla emellan. Självklart byta strumpor varje dag, helst oftare om du kanske varit i skolan hela dagen, sedan kommer hem och sen ska ut igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wunder-Baum! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tro det eller ej, men ta en påse med helt vanlig kattsand o stoppa in i skorna! Det hjälper faktiskt, hur blåst det än låter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använd aldrig skorna 2 dagar i rad, låt dem "torka ur" ordentligt och använd alltid rena strumpor. Lukten kommer från bakterier som lever av fukt, smuts och döda hudceller. Försök att minimera fukten och smutsen, hudcellerna är ju svåra att undvika [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske skall tillägga att redan stinkiga skor är ganska hopplöst fall att få fräsha igen.


   
SvaraCitera
Tuvan

Tvätta fötterna oftare + skorna, sen kan du ju spraya med en sån speciell spray man kan köpa i skobutiker så det tar bort stanken.
Eller så kan du kanske byta skor/sulor i skorna. Det kan också hjälpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Skorna kan man köpa spray till.

vart?[surprised]jag älskar mina skor men kan inte ha dom för dom luktar hästbajs och fotsvett ibland
[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Tro det eller ej, men ta en påse med helt vanlig kattsand o stoppa in i skorna! Det hjälper faktiskt, hur blåst det än låter!

Är inte en hel påse lite mycket? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Släng in dem i tvättmaskinen, låt dem torka och stoppa sedan in dem i frysen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren. Ska testa't.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

vart?[surprised]jag älskar mina skor men kan inte ha dom för dom luktar hästbajs och fotsvett ibland
[blush]

Googla på skospray. Annars så finns det väl i skoaffärer kanske, eller definitivt hos skomakaren.
Men plocka ur fötterna och hästbajset innan du sprayar. [smile]


   
SvaraCitera