Aviseringar
Rensa alla

Skorpion i Tribal stil


Ämnesstartare

FreeWay89:

Jag tycker bara att folk är så jäkla dumma när de kommer till tatueringar. Känner verkligen massor med folk som tatuerat sig, men bara en handfull som vart smarta nog att kombinera något som är snyggt, orginellt och med en gnutta själ i.

Men om någon bara vill smycka sin kropp då, exempelvis "vira in sig" i törne? Är det då dåligt för att det inte betyder tillräckligt mycket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Ja, självklart, men vem fan tycker att tribal är snyggt? Det var därför jag skrev "snyggt". Det är dock korkat att tatuera in ett snyggt mönster eftersom att man inte kan ta av det som man kan ta av en tröja, och därför är det bättre att tatuera in någon som är essentiellt för den person man är.

Jo, tribaler tycker inte jag heller är snyggt, menade mest att folk verkar ha så höga krav på tatueringar just, utan anledning.


   
SvaraCitera

Nachac:

Men om någon bara vill smycka sin kropp då, exempelvis "vira in sig" i törne? Är det då dåligt för att det inte betyder tillräckligt mycket?

Mjah rätt så. De flesta som skaffar tatueringar sitter ju ändå och hoppas att man ska fråga ''rätt'' fråga. Men jag menar någon drar fram en tatuerad stjärna likt denna:

Jaha den var ju intressant...[rolleyes]

Jag tycker att man borde ha något som gör den personlig, intressant eller något annat kul och det ska vara så.

http://3.bp.blogspot.com/_DXXa2wT2pY4/SfaTN4qXzCI/AAAAAAAAAHI/SP6fkYhrS_Q/s400/d...

Sedan om det nu måste vara något så borde den väl ialla fall vara snygg:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:


Man behöver ju inte köra upp en tatuering i ansiktet på folk. En stjärna eller dylikt kan man ju räkna ungefär som ett permanent smycke.


   
SvaraCitera

Nachac:

Man behöver ju inte köra upp en tatuering i ansiktet på folk. En stjärna eller dylikt kan man ju räkna ungefär som ett permanent smycke.

Vilket folk oftast inte tänker sig för när de skaffar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Vilket folk oftast inte tänker sig för när de skaffar.

Ogenomtänkte saker är i allmänhet dumt, innebär inte att det är dåligt med sådana tatueringar när man har tänkt igenom dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

utan anledning

Ehm, anledningen är att det är permanent och att tatuera in något random är ungefär lika smart som att knipsa av sig öronsnibben för att man känner för det just då. En dålig tatuering gör ju faktiskt att man blir mindre attraktiv än utan en tatuering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Ehm, anledningen är att det är permanent och att tatuera in något random är ungefär lika smart som att knipsa av sig öronsnibben för att man känner för det just då. En dålig tatuering gör ju faktiskt att man blir mindre attraktiv än utan en tatuering.

Så det är helt omöjligt att man är nöjd med en tatuering som inte betyder något utan man bara tycker är snygg hela livet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Så det är helt omöjligt att man är nöjd med en tatuering som inte betyder något utan man bara tycker är snygg hela livet?

Nej, om man skaffar en sån tatuering så vet man förmodligen inte bättre, så då är man väl nöjd på grund av sin ignorans [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Nej, om man skaffar en sån tatuering så vet man förmodligen inte bättre, så då är man väl nöjd på grund av sin ignorans [zzz]

Igen: Varför skulle det vara ignorant? Man har smyckat sin kropp, inte mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Igen: Varför skulle det vara ignorant? Man har smyckat sin kropp, inte mer.

Man har smyckat den med ett permanent märke som är ungefär lika fett som om man tatuerat in 666 eller Cool DJ.

Seriöst, tycker du att allt man gör med sin kropp är snyggt? Tribal är bara mode, dessutom ett som inte ens är stilfullt eller fashion alls, och att tatuera in något på grund av att alla andra har det eller för att det är populärt är ju ignorant eftersom att man inte förstår att vad som är snyggt kommer att ändras med tiden.

Om man tatuerat in något som har betydelse så spelar inte detta lika stor roll, inte heller om man tatuerat in något originellt, eftersom att man då inte följer något mode utan något som man själv har personlig anknytning till.

Och så är det ju så att de som tycker att tribal är snyggt inte har någon smak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Seriöst, tycker du att allt man gör med sin kropp är snyggt?

Nej, men skönhet är subjektivt. Det är alltid fånigt att göra något bara för att följa modet eller bara för att det är häftigt, men om man bara gör det som en utsmyckning, utan att det är någon av dessa, är det då "dåligt" enligt dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

men om man bara gör det som en utsmyckning, utan att det är någon av dessa, är det då "dåligt" enligt dig?

Om det är permanent och inte originellt så, ja. Då tycker jag det är lite skrattretande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om det är permanent och inte originellt så, ja. Då tycker jag det är lite skrattretande.

Men inte om det är originellt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Men inte om det är originellt?

Nej, då har man ju åtminstone varit lite kreativ och gjort något själv, åtminstone tänkt ut en design eller liknande, och jag tycker inte att man ska nedvärdera kreativitet.


   
SvaraCitera