Forumet - Skräckfilm

Skräckfilm

712 0 42
Fliickansofia:

Bästa skräckfilmen som någonsin har gjorts?

Svårt att säga. Beror på vad som räknas som ''skräck''.
Personligen tycker jag att Aliens är dels en skräckfilm även fall den säkert räknas som Sci-fi action eller nått.

Skräck är den genren med MYCKET skit. Gillar även första Nightmare on Elmstreet, även fall den är ganska B ibland den med.

Spana också in:

OF 5:

Problemet med skräckfilmer är att dem aldrig kan bli riktigt bra.

Kan, kan dom väl. Många har potentialen men fuckar upp allt, antingen med att de blir så dumma och klyschiga. Såg Hatchet igår tex. Suckade igenom hela filmen. De hade la med varenda skräckklyscha som finns.

Sedan finns det ju dom som går verkligen helt över och gärna drar med lite komiska inslag som tex Feast trilogin som är ett enda stort ''wtf?''.

Sedan finns det dom som faktiskt kan vara bra som tex Elmstreet remake:en som jag såg nyligen. Den var snygg så sätt. Bra filmad, snygga miljöer och allmänt snyggt gjord.
Dock brast den med att vrida för mycket på ''filmens grundregler'' och öven att de gjorde en smaklös, mordern version av Freddy Krueger vilket jag inte direkt gillade.
qazedctgb:

jag har aldrig skrattat så mycket som när paris får spettet genom huvudet :P

haha a det är så jävla kul, den är så dåligt gjord så man kan bara skratta haha

lilleman29:

som att kolla på en komedi med bajsporr inlindat..

Komedi vet jag inte rikigt om jag kan hålla med om men lite bajsporr finns absolut med. Den filmen är ju bara helt sjuk