Aviseringar
Rensa alla

Skräckfilm


Ämnesstartare

Bästa skräckfilmen som någonsin har gjorts?


   
Citera

Fliickansofia:

Bästa skräckfilmen som någonsin har gjorts?

Svårt att säga. Beror på vad som räknas som ''skräck''.
Personligen tycker jag att Aliens är dels en skräckfilm även fall den säkert räknas som Sci-fi action eller nått.

Skräck är den genren med MYCKET skit. Gillar även första Nightmare on Elmstreet, även fall den är ganska B ibland den med.


   
SvaraCitera

house of wax [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet med skräckfilmer är att dem aldrig kan bli riktigt bra.


   
SvaraCitera

OF 5:

Problemet med skräckfilmer är att dem aldrig kan bli riktigt bra.

Kan, kan dom väl. Många har potentialen men fuckar upp allt, antingen med att de blir så dumma och klyschiga. Såg Hatchet igår tex. Suckade igenom hela filmen. De hade la med varenda skräckklyscha som finns.

Sedan finns det ju dom som går verkligen helt över och gärna drar med lite komiska inslag som tex Feast trilogin som är ett enda stort ''wtf?''.

Sedan finns det dom som faktiskt kan vara bra som tex Elmstreet remake:en som jag såg nyligen. Den var snygg så sätt. Bra filmad, snygga miljöer och allmänt snyggt gjord.
Dock brast den med att vrida för mycket på ''filmens grundregler'' och öven att de gjorde en smaklös, mordern version av Freddy Krueger vilket jag inte direkt gillade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Kan, kan dom väl.

Visst finns det filmer med väldigt god potential. stör mig mest bara på att filmernas huvudkaraktärer i 9 av 10 fal är helt fullständigt hjärndöda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skräckfilmer med nått övernaturligt är bra!

Andar, spöken o.s.v... [crazy]


   
SvaraCitera

OF 5:

stör mig mest bara på att filmernas huvudkaraktärer i 9 av 10 fal är helt fullständigt hjärndöda.

Ja och det är samma typer av personligheter med.
Och de gör samma idiotgrejer varje gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nosferatu. (ärligt.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns massvis som är riktigt bra faktiskt även om de bästa är dåliga

orginal halloween är en klassiker, the shining är också grym. 28 days later är grym. scream 1 finns också. saw 1 kanske.

de första jag kom att tänka på, har säkert glömt nån grym


   
SvaraCitera
Noak_

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din mamma.

Använd sökmotorn. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

även fall den är ganska B ibland den med.

fast jag tkr oftsat b skräckfilmerna är dom bästa [surprised]

qazedctgb:

house of wax

haha jag vet inte om det är en bra skräckfilm, men jävligt rolig. Mer som en komedi [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Och de gör samma idiotgrejer varje gång.

Nja det finns några filmer som verkligen sticker ut. Har du sett the human centipede?


   
SvaraCitera

Fliickansofia:

haha jag vet inte om det är en bra skräckfilm, men jävligt rolig. Mer som en komedi [smile]

jag har aldrig skrattat så mycket som när paris får spettet genom huvudet 😛


   
SvaraCitera