Aviseringar
Rensa alla

Skrämmande dåligt minne


Ämnesstartare

På senaste tiden har jag märkt att jag glömmer väldigt väldigt enkla saker som namnet på någon jag halvkänner, namnet på någon i klassen, vilken klass någon går i, om jag hade något bokat osv. Jag kan även fråga samma sak flera gånger, med någon dags mellanrum, säkert delvis för att jag inte bryr så mycket alls om svaret, men det är fortfarande jävligt skrämmande. 
I början var det ganska roligt. Men nu är det ju bara tragiskt och ett hinder. Jag framställs ju som respektlös och korkad när jag glömmer så enkla saker. Förstår inte varför det blivit såhär. Man kan ju inte ha demens när man är 17?? 
Det går bra i skolan osv så en teori är ju att jag endast glömmer saker som inte känns som jätteviktiga. 
Om jag skulle fundera ett tag på vad en viss person heter kanske jag skulle komma på det, men inte mitt inne i ett samtal. 
Det är kanske lite som när jag ska hålla en muntligt framförande för klassen. Jag måste ha en lapp och se vad som står, och även med den så fumlar jag fram och får halvt blackout. Skillanden här är ju att jag är nervös för just framförandet.
Har jag så mycket stress och ångest generellt eller vad fan är problemet? 


   
Citera
Ämnesstartare

Är du stressig? Deppig? Både och? Dessa faktorer brukar göra så att jag blir extremt glömsk, kan glömma saker jag pratat om för tio minuter sedan.

Upplever att det blev bättre sen jag började med stresshantering och började käka ordentliga d-vitaminer. Kanske bara känns så för att jag så gärna vill att det ska bli bättre men ja, det känns i alla fall bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Är du stressig? Deppig? Både och? Dessa faktorer brukar göra så att jag blir extremt glömsk, kan glömma saker jag pratat om för tio minuter sedan.

Upplever att det blev bättre sen jag började med stresshantering och började käka ordentliga d-vitaminer. Kanske bara känns så för att jag så gärna vill att det ska bli bättre men ja, det känns i alla fall bra.

japp, japp och japp. Vad kör du för stresshantering. Känner mig ganska ostrukturerad i mitt liv men skulle ju vilja köra typ meditation varje dag men blir aldrig av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

satflaesk:

japp, japp och japp. Vad kör du för stresshantering. Känner mig ganska ostrukturerad i mitt liv men skulle ju vilja köra typ meditation varje dag men blir aldrig av.

Olika appar. Har en app för typ andningningsövningar och sen har jag en app för avslappning.


   
SvaraCitera

deppig? ja
oförmåga att hantera stress på ett bra sätt? ja
:(((((((((((((

stor igenkännighetsfaktor med ts, för mig började det också på gymnasiet. jag tror också på att hitta tid till att ba koppla bort och koppla av


   
SvaraCitera

Fingerprints: Olika appar. Har en app för typ andningningsövningar och sen har jag en app för avslappning.

skulle du kunna skriva vad de heter?
vill inte kapa tråden men är i stort behov av sådana hjälpmedel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg:

skulle du kunna skriva vad de heter?
vill inte kapa tråden men är i stort behov av sådana hjälpmedel

Just nu använder jag Breathe2relax och Pzizz. Men byter rätt ofta då jag tröttnar.
ibland lyssnar jag bara på en barnljudbok, typ Astrid Lindgren för att koppla bort.Rodnar


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Just nu använder jag Breathe2relax och Pzizz. Men byter rätt ofta då jag tröttnar.
ibland lyssnar jag bara på en barnljudbok, typ Astrid Lindgren för att koppla bort.Rodnar

tack! ska kolla upp dom
åh det har jag också gjort för att försöka sova en del nätter, så mysigt. <3


   
SvaraCitera
Yaren

Du kanske har add? ett symptom är att man glömmer saker i vardagen. 


   
SvaraCitera

Fingerprints: Breathe2relax och Pzizz

ska också kolla upp! Tumme upp


   
SvaraCitera