Aviseringar
Rensa alla

Skratta


Ämnesstartare

jag kan inte skratta längre. Kan ej gråta heller men det är för att jag har gråtit så mkt & nu för tiden mest bara är trött

ngn som känner såhär?? vrf kan jag ej skratta längre? känns jättekonstigt när jag väl gör det & då vill jag grina för det är så tragiskt att jag som alltid skrattade så mkt förut knappt känner igen mig när jag skrattar


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Är också sådan, kan inte gråta och när jag skrattar är det bara som en social grej för att andra gör det, det finns inget genuint bakom.

Jag skyller mina problem på min depersonalisation i alla fall, att jag inte är tillräckligt nära mig själv för att kunna uppleva någonting med äkta känslor.

Depressiva tillstånd bör också kunna vara en anledning, även om mina fördomar tycker att det borde förekomma mer gråt då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

careface är väl d närmaste, varför är deppig med 2ggr?


   
SvaraCitera
mynona

tjabbatjenahallå: deppig

Det andra alternativet. Skrattet kommer tillbaka när du känner dig bättre. Jag har varit deprimerad väldigt länge, och har börjat må lite bättre först den senaste tiden, även om jag är lite fragil fortfarande, och skrattet kommer tillbaka. Jag skrattar så sällan, och ler så sällan, det har så länge bara låtit som lite luftpustar då jag gjort det, men jag börjar lära mig det igen. Det är först när man varit så ledsen som man börjar inse att det inte är banalt att se saker från den ljusa sidan, utan en svårbemästrad konst. Man får leva i nuet och föresätta sig att må bra. Visualisera vad man vill ha och tvinga sig att tro att man kan få det. Skoja och skämta med sig själv och vara lite snäll mot sig själv. Man kan vara en rätt bra kavaljer åt sig själv om man ger sig chansen- ingen kan veta så väl hur man vill bli behandlad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:
careface är väl d närmaste, varför är deppig med 2ggr?

ngnsin hört ngn säga "är jag snygg lr är jag snygg"? drf (& nej, är ej dryg)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Det andra alternativet.

tack för ditt svar<3 men vrf ej första? samma sak ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:

ngnsin hört ngn säga "är jag snygg lr är jag snygg"? drf (& nej, är ej dryg)

då samtliga svarsalternativ är identiska blir frågan ogiltig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

då samtliga svarsalternativ är identiska blir frågan ogiltig

ja, jag förstod det innan jag startade tråden
Det är omöjligt för mig att fortsätta kommentera ngt mer vettigt när jag inte förstår om du förstått... Frågar igen: Har du hört ngn säga så och förstått varför man säger så? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

då samtliga svarsalternativ är identiska blir frågan ogiltig

det är bäst att vi slutar där, du får lista ut. du är smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:

det är bäst att vi slutar där, du får lista ut. du är ej dum, det vet jag

ser ut som gubbarna i min bild när jag skriver det här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

ser ut som gubbarna i min bild när jag skriver det här

okej //den enda som ej fattade att du var ironisk *tar åt mig asmkt, ska dö nu*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du kontakt med ngn läkare lr psykolog?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
har du kontakt med ngn läkare lr psykolog?

De förstår ej vrf jag ska ha det
fått sjukintyg från läkare (som eg. är ganska fejk, ärligt talat. har har tom. stavat fel ett par ggr lol) så kontakde min psykolog (träffade en gång i sept) för att han skulel skriva ett utökat intyg från psykiatrin men han har ej hört av sig igen haha. ringde för 2veckor sedan.
Han placerade ej mig i kö för att jag var Vanlig och verkade fisk men hade några symptom på depression

jag verkar för glad på sådana möten tror jag. vet ej. känns som bara umare får hjälp, för jag känner få irl som fått den hjälp de behövt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:

De förstår ej vrf jag ska ha det
fått sjukintyg från läkare (som eg. är ganska fejk, ärligt talat. har har tom. stavat fel ett par ggr lol) så kontakde min psykolog (träffade en gång i sept) för att han skulel skriva ett utökat intyg från psykiatrin men han har ej hört av sig igen haha. ringde för 2veckor sedan.
Han placerade ej mig i kö för att jag var Vanlig och verkade fisk men hade några symptom på depression

jag verkar för glad på sådana möten tror jag. vet ej. känns som bara umare får hjälp, för jag känner få irl som fått den hjälp de behövt

Köerna är långa för alla men man måste ligga på själv också. Tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Köerna är långa för alla men man måste ligga på själv också. Tyvärr.

aa, har märkt det men isf ljuger de för mig om att jag verkar glad & ej deppig
man vet aldrig=)


   
SvaraCitera