Aviseringar
Rensa alla

Skratta


Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:

aa, har märkt det men isf ljuger de för mig om att jag verkar glad & ej deppig
man vet aldrig=)

du kan ju ha andra problem de ej vet om än bara för att du inte är jättedeprimerad men försök att berätta så mkt som möjligt om ditt liv och tillvaro för dem och ej sätta upp ngn fasad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du kan ju ha andra problem de ej vet om än bara för att du inte är jättedeprimerad men försök att berätta så mkt som möjligt om ditt liv och tillvaro för dem och ej sätta upp ngn fasad

nej gjorde ej
asså sa det värsta som gr att säga. men grejen är att jag e är så mottaglig på hjälp. är mkt bättre på att hjälpa mig sj, tror det syns också.
men skulle gå snabbare om jag hade stöd. vet dock ej om det är psykiatrins stöd jag behöver, egentligen.


   
SvaraCitera

Sån är jag med eller i alla fall varit på sistone. Jag känner mig helt enkelt tom. Kan låta lite cheasy nu har svårt att känna glädje och upskatta saker, eller sorg. Bara heeelt tom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:

nej gjorde ej
asså sa det värsta som gr att säga. men grejen är att jag e är så mottaglig på hjälp. är mkt bättre på att hjälpa mig sj, tror det syns också.
men skulle gå snabbare om jag hade stöd. vet dock ej om det är psykiatrins stöd jag behöver, egentligen.

en kurator går snabbare att få tid hos. kolla upp det, din skola har nog någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

en kurator går snabbare att få tid hos. kolla upp det, din skola har nog någon.

har ej ngn användning av kuratorer så nej
jag löser mina egna prob:) /dbp


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Det är först när man varit så ledsen som man börjar inse att det inte är banalt att se saker från den ljusa sidan, utan en svårbemästrad konst. Man får leva i nuet och föresätta sig att må bra. Visualisera vad man vill ha och tvinga sig att tro att man kan få det. Skoja och skämta med sig själv och vara lite snäll mot sig själv.

Jag känner igen mig helt och hållet i det du skriver så jag vet att det stämmer. Det är en konst att "välja glädje" (referens till Kay Pollaks bok "Att välja glädje"), men man har bara ett liv så om man ska kämpa för något så ska man göra det för att få känna mer glädje i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skrattar bara om nåt är roligt och det är inte så ofta


   
SvaraCitera
mynona

Razor:

Jag känner igen mig helt och hållet i det du skriver så jag vet att det stämmer. Det är en konst att "välja glädje" (referens till Kay Pollaks bok "Att välja glädje"), men man har bara ett liv så om man ska kämpa för något så ska man göra det för att få känna mer glädje i livet.

Det är en bra föresats. Man får ta en stund i taget! Jag sliter hårt för att se till att få lite icke självhypnotisk glädje också, synd att det så ofta är beroende av andras samarbete 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Det är en bra föresats. Man får ta en stund i taget! Jag sliter hårt för att se till att få lite icke självhypnotisk glädje också, synd att det så ofta är beroende av andras samarbete 😉

Jo precis, men jag ogillar att vara allt för bunden av andra så jag försöker träna upp den självhypnotiska tekniken så att jag ska kunna bli lite friare. Paradoxalt nog upplever jag att mina relationer till folk förbättras när jag bli mindre beroende av de.


   
SvaraCitera