Forumet - SKRIV FRÅGOR till en nyutbildad Personlig Tränare

SKRIV FRÅGOR till en nyutbildad Personlig Tränare

4033 0 74
Hej alla!! :-) Roligt att ni checkar in min tråd. Jag har just blivit klar med min utbildning till Personlig Tränare på SAFE.

Vill nu gärna testa min kunskap och se vad jag behöver lära mig. Så ställ så mycket frågor ni kan så jag både kan hjälpa er och lära mig själv saker!

Ha det fint o FRÅGA PÅ NU!! [bigsmile][bigsmile]
Jaadu, allt beror ju på hur man mycket man tränar. Men man brukar säga 2kg muskler per år när man är klar med puberteten. Men är man otränad eller haft muskler innan går det såklart snabbare i början. Sen beror det ju på vad du väger nu, vad du har för kroppssammansättning mm. Men räkna med minst 3 år för att komma i närheten. Förmodligen mer än så.

Spana också in:

enhimmelskdrog:

är helt otränad och ska börja jogga imorgon
är detta program bra?
​nybörjarprogram

eller har du något bättre att rekommendera?


Riktigt bra program att ha som nybörjare. Kmr kännas väldigt mycket första veckorna med smärta osv. Men det är bara normalt. Kroppen vänjer sig ganska snabbt så efter dessa fyra veckor kmr de va stor skillnad.

Efter dessa 4 veckor kan man inrikta sig lite mer beroende på vad du är ute efter. Men rekommenderar att du kör någon slags styrketräning tsm med kondition :-)
WineItot:

Klart det är värt det ;)
Du kmr dessutom på vägen och i början snabbt bli starkare och få bättre kondition, vilket oftast (såklart beroendepå vad man är intresserad av) gör fritid och kanske tom arbete roligare eller iaf lättare :-D


Knappast, jag mår bra av att käka en massa onyttigt, klarar av att röra datormusen ändå! [tard]
Är kille och är 15 år. Tränar nu 4 gånger i veckan, ibland 5. Har tränat i snart 1 månad om man inte räknar med 2 månaders oseriös träning och testande av olika scheman.

Det jag undrar är om mitt nuvarande träningsupplägg är bra eller dåligt. Skulle gärna vilja veta vad som gör det dåligt i så fall [smile]

Måndag:

Armhävningar: 15,15,16
bänkpress: 12kgx15, 3 set
Crunches: 17,18,19
Pull ups: 11,12,14
Koncentrations curl:(5kg) 12,13,14
Dips på bänk: 14,15,16

Tisdag:
Jogga ca. 30 min i terräng

Onsdag:
Samma som måndag

Torsdag: Vila

Fredag:
Samma som onsdag/måndag
Jogga 30 min