Aviseringar
Rensa alla

skriv något som visar


Ämnesstartare

att ni tror på att ni är verkliga

hur kopplar ni nutid till det vi är i

jag undrar vad som får er att tro att ni finns


   
Citera
Ämnesstartare

jag vet fan inte längre, blir dimmigare för varje dag som går. men gör bara saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag tar på saker upplever jag dem, jag tänker någonting och kan utföra handlingar, vet inte om det är något tecken på verklighet dock. jag "känner" mig inte som en automat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"ja skiter i"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu har vi kommit till data-åldern där allting registreras och arkiveras. snart blir våra digitala avtryck lika med våra liv. jag vet inte om man ska omfamna eller protestera; vara radikal eller antiauktoritär.


   
SvaraCitera
reben

jag smsar alltså finns jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag utgår från att jag existerar, annars skulle jag inte kunna känna mig så plågad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att jag upplever saker, förstår inte frågan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:
när jag tar på saker upplever jag dem, jag tänker någonting och kan utföra handlingar, vet inte om det är något tecken på verklighet dock. jag "känner" mig inte som en automat.

man upplever på olika sätt. att uppleva är inte definitionen av verklighet.

df rqp:
nu har vi kommit till data-åldern där allting registreras och arkiveras. snart blir våra digitala avtryck lika med våra liv. jag vet inte om man ska omfamna eller protestera; vara radikal eller antiauktoritär.

tänk om vi är maskiner. det är ingen som kan veta. t.o.m papperskorgar är uppbyggt av låtsasmekaniskt materiel som ingen vet något om och aldrig kan lista ut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
jag smsar alltså finns jag

finns du inte när vi träffas?

Lífþrasir:
Jag utgår från att jag existerar, annars skulle jag inte kunna känna mig så plågad

hm

iskall:
att jag upplever saker, förstår inte frågan

amsi:

man upplever på olika sätt. att uppleva är inte definitionen av verklighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
jag smsar alltså finns jag

va gör du här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tänker alltså finns jag, eh? Rodnar


   
SvaraCitera
reben

amsi: finns du inte när vi träffas?

vet ej för svårt ämne för mig men min sociologilärare sa de o han har ju ändå utbildning o har forskat  så han kan uttala sig.

Lex: va gör du här

sluta trakassera mig, trött nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: t.o.m papperskorgar är uppbyggt av låtsasmekaniskt materiel som ingen vet något om och aldrig kan lista ut.

<333


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

sluta trakassera mig, trött nu

du är inte så trevlig heller 🙂


   
SvaraCitera