Aviseringar
Rensa alla

Skriva en artikel


Ämnesstartare

Ska skriva en artikel om någon nyhet från 2008, behöver inte vara en megastor nyhet, utan något som hänt bara.

Vet dock inte vad jag ska välja. Måste vara något man lätt kan hitta mycket text om men som inte är så svårt att skriva om! Tänkte ta Barack Obama men visste inte hur jag skulle börja eller nånting, hur jag skulle formulera det.

Och dessutom glömde jag kriterier-pappret i skolan och om någon vet vad man på ett ungefär behöver ha med för att uppnå VG/MVG-nivå så vore det snällt att berätta.

<3

Sammanfattning:
- Tips på en nyhet från 2008 att skriva en artikel om samt vad man behöver ha med för att uppnå VG/MVG-nivå.

Ska vara inlämnat imorron btw.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Plz svara, känner mig stressad. Har även ett helt svenskahäfte jag ska göra klart, och ett engelskahäfte (inkl. glosor) samt en text om alkohol, och allt ska vara inlämnat imorron!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag började faktiskt, för omkring tio minuter sedan skriva en artikel. Jag kan inte hjälpa dig, jag är lika tom i huvudet och sönderstressad. *tillför ingenting till tråden*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

Jag började faktiskt, för omkring tio minuter sedan skriva en artikel. Jag kan inte hjälpa dig, jag är lika tom i huvudet och sönderstressad. *tillför ingenting till tråden*

Fan då. 🙁 Jag orkar inte med såhär jävla mycket plugg, fast får väl skylla mig själv egentligen. Eh.


   
SvaraCitera
Åtta

Sno en text från UM.

Kittieh:

Har även ett helt svenskahäfte jag ska göra klart, och ett engelskahäfte (inkl. glosor) samt en text om alkohol

Kittieh:

Jag orkar inte med såhär jävla mycket plugg

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Sno en text från UM.

Lärarna går ju in och söker. [no-no]

Åtta:

[rolleyes]

Lol är ju mycket, allt ska vara inlämnat imorron och jag har inte ens börjat på någon av dem, samt att häftena är ganska tjocka och alkohol-texten ska vara flera sidor, ORKAR INTE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

jävla mycket plugg

Känner med dig, som fan, och det drygaste är att man endast har sig själv att skylla, att man inte tar itu med uppgifterna så fort man får dem.

Utöver artikelhelvetet jag (inte, jag sitter ju på UM) skriver ska jag igår ha redovisat ett arbete om vattenkonflikten gällande Nilen och min lösning på den, vilken jag inte gjort klart. Måste även arbeta ikapp mig i matten, plugga till mitt stundande samhällskunskapsprov (Ekonomi, förstår ingenting alls) och skriva två dagboksuppgifter i franska. Dessutom fick jag bara jävla VG+ på franskprovet, så nära. (klagar här [mad]) Har även spanskprov om 5 minuter.

Du borde börja arbeta nu, annars slutar du som mig, och så. BÖRJA NU?!?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

d dig, som fan, och det drygaste är att man endast har sig själv att skylla, att man inte tar itu med uppgifterna så fort man får dem.

Haha jo, har egentligen haft typ tre veckor på mig.

itch:

beta ikapp mig i matten, plugga till mitt stundande samhällskunskapsprov (Ekono

Lider med dig 🙁

itch:

a VG+ på franskprovet, så när

Ah hatar som fan när man får plus, så jävla onödigt, om man får VG+ borde man få MVG egentligen. Blir fettarg när jag får plus. [mad]

itch:

Du borde börja arbeta nu, annars slutar du som mig, och så. BÖRJA NU?!?!

Men vet ju inte vad jag ska skriva om, finns ingen rolig intressant nyhet liksom. Och svenska- och engelskahäftena är så tråkiga, helt ointressanta.


   
SvaraCitera
Åtta

Kittieh:

Lärarna går ju in och söker. [no-no]

Det tror du bara. Vilken lärare i hela världen tar sig seriöst tid att söka efter 25 skittråkiga artiklar? Det är bara skrämseltaktik. Lärare bemödar sig bara att undersöka saken om de misstänker plagiering.

Kittieh:

Lol är ju mycket

Nei.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det tror du bara. Vilken lärare i hela världen tar sig seriöst tid att söka efter 25 skittråkiga artiklar? Det är bara skrämseltaktik. Lärare bemödar sig bara att undersöka saken om de misstänker plagiering.

Men ifall att! Eller så kanske hon märker att det inte ser ut att vara på det sättet jag brukar skriva på.

Åtta:

Nei.

För mig är det det! Är inte van vid att ha såhär mycket på samma gång. Brukar för det mesta få allt gjort i skolan men det här har jag bara inte tagit tag i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Men vet ju inte vad jag ska skriva om, finns ingen rolig intressant nyhet liksom. Och svenska- och engelskahäftena är så tråkiga, helt ointressanta.

Lid igenom dem ändå. Helst ska du ta dig någonstans där det inte finns någon form av lockelser som distraherar dig från skolarbetet, exempelvis random ödslig skogsstuga, eller, öh, hemma hos din mormor, så att du kan arbeta desto mer effektivt.


   
SvaraCitera
Åtta

Kittieh:

Eller så kanske hon märker att det inte ser ut att vara på det sättet jag brukar skriva på.

Därför får du se till att skriva om artikeln lite, så att det verkar mer troligt att det är du som skrivit den - samtidigt som det blir svårare för din lärare att hitta originaltexten. Har du en färdig artikel med ett ämne och en struktur så är det ju skitenkelt att bara skriva om den i egna ord.

Kittieh:

Brukar för det mesta få allt gjort i skolan men det här har jag bara inte tagit tag i.

Då får du allt skylla dig själv. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

Lid igenom dem ändå. Helst ska du ta dig någonstans där det inte finns någon form av lockelser som distraherar dig från skolarbetet, exempelvis random ödslig skogsstuga, eller, öh, hemma hos din mormor, så att du kan arbeta desto mer effektivt.

Mjo, haha fast låter inte så lockande! Och det är svårt att plugga här hemma, typ skriver ju på laptopen och får hela tiden lust att gå in och kolla om någon uppdaterat sin blogg. [blush] Osvosv.

Önskar lite att någon kunde låsa in mig i ett rum där det endast finns papper och penna så att jag kan få det här gjort. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Därför får du se till att skriva om artikeln lite, så att det verkar mer troligt att det är du som skrivit den - samtidigt som det blir svårare för din lärare att hitta originaltexten. Har du en färdig artikel med ett ämne och en struktur så är det ju skitenkelt att bara skriva om den i egna ord.

Tipsa mig om vilken artikel jag ska ta då? Det är ju faktiskt det jag inte kommer på, vad jag ska skriva om! Måste vara någon nyhet från 2008 och måste skriva på VG-nivå helst, men har som sagt inte pappret med kriterierna här så har ingen aning om vad jag ska ha med. [no-no]

Åtta:

Då får du allt skylla dig själv. [no-no]

Jo, jag vet. 🙁


   
SvaraCitera
Åtta

Kittieh:

Tipsa mig om vilken artikel jag ska ta då?

Text om kriget i georgien.


   
SvaraCitera