Aviseringar
Rensa alla

Skriva en bok...om sitt liv


___Gumman__:

Någon som vet hur man går till väga..och har erfarenheter?

___Gumman__:

Jag tycker inte om att lämna ut sig..i det kalla...men man kan ju använda andra namn i den sanna berättelsen..i boken...Lite tips skulle kännas gott..på vägen.

Har du bra fantasi kan det vara gott att baka in din livshistoria i en fiktionell historia om du inte vill blotta dig själv. Din historia behöver inte ens vara samma som huvudpersonens utan kan ges till en sidokaraktär.

Och sedan, om du har blivit trakasserad mycket, kan det ju vara skönt att få ge igen på de som varit elaka med dig. Inte hämnd eller så (även om det är spännande att läsa om något riktigt smart sätt att hämnas på), men kanske att det slutar med att du blir rik och berömd eller något [wink]

___Gumman__:

vem vänder man sig till...när man ska skriva en bok..om sitt liv..när det blir färdigt.

Det är bara att försöka med de förlag som finns, kolla vad de ger ut, om din bok ligger inom den ramen. Sedan, testa testa testa att ge ut. Bokbranschen är hård, så man får inte ge upp. Det finns tyvärr bara en enkel väg, och det är att bekosta en utgivning själv, men jag vet inte om det är att rekommendera.

Gryphon:

Du missbrukar punkter. Gör inte det.

Visuellt sett tror jag att det skulle kunna fungera med punkter. Inte i hela texten, men om karaktären som är modellerad efter dig får ett avsnitt då han/hon berättar själv, med helt egna ord.

Lycka till [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Urfbert:

Lycka till [bigsmile]

Många bra råd..där:). Ska försöka ta till mig dem...och läsa noga vad du menar..kul det där med hämnas..och angående punkter..så ska jag satsa på korrekt svenska...i min bok:).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

___Gumman__:

Och varför inte?

Framsteg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas inte du skriver lika många punkter i boken som du gör här.
Det lär inte bli någon hit precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Hoppas inte du skriver lika många punkter i boken som du gör här.
Det lär inte bli någon hit precis.

Ingen oro..med det:).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

___Gumman__:

Ingen oro..med det:).

Humor. 🙂


   
SvaraCitera

___Gumman__:

Många bra råd..där:). Ska försöka ta till mig dem...och läsa noga vad du menar..kul det där med hämnas..och angående punkter..så ska jag satsa på korrekt svenska...i min bok:).

Hoppas på att få höra om framstegen [smile]


   
SvaraCitera

___Gumman__:

tycker inte om att lämna ut sig..i det kalla...


   
SvaraCitera

DAGENS BÄSTA TRÅD!
Hoppas du skriver böcker så att ännu fler kan komma att hata dig [smile][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HE, om jag skulle skriva en bok om mitt liv skulle de som läste den somna ifrån den. inget liv är tråkigare än mitt[no-no]


   
SvaraCitera

ti-92:

HE, om jag skulle skriva en bok om mitt liv skulle de som läste den somna ifrån den. inget liv är tråkigare än mitt[no-no]

Ditt liv e iofs asnajs


   
SvaraCitera

Traktåår!111!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriv inte en bok


   
SvaraCitera

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

___Gumman__:

..

___Gumman__:

..

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

___Gumman__:

..

___Gumman__:

.

___Gumman__:

..

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

___Gumman__:

..

___Gumman__:

..

___Gumman__:

...

___Gumman__:

..

___Gumman__:

..

___Gumman__:

..

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

___Gumman__:

..

___Gumman__:

..

___Gumman__:

..

___Gumman__:

...

___Gumman__:

..

___Gumman__:

...

___Gumman__:

..


   
SvaraCitera

ont; Jag hade LÄTT köpt [blush]


   
SvaraCitera