Aviseringar
Rensa alla

Skriva en "korrektur" ?..


Ämnesstartare

Ska ställa ut en akryltavla på ett bibliotek nästa år och gubben som håller i det osv sa att jag kunde fixa en liten annons till tidningen om jag ville , men då skriva en "korrektur" själv.. Vad är en korrektur nu då? Försökte googla men hittade inget som förklarade så jag förstod [tard]

Jag menar, om det är nåt liknande som; "Hej jag är jessica blabla , är 18 år o ska ställa ut tavla här på det datumet blabla" så kan han väl säga det med ord man förstår >.<


   
Citera
Ämnesetiketter
blum
 blum

Varför frågade du inte gubben?


   
SvaraCitera
time
 time

Är inte en korrektur bara att man renskriver? Eller är jag helt på fel spår nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Är inte en korrektur bara att man renskriver? Eller är jag helt på fel spår nu?

Nej, inte alls, du är på helt rätt spår. Har googlat men fattar inte vad det kan vara om man inte syftar på korrektur som i korrekturläsning osv. Och det kan ju gubben inte syfta på!

Han kanske bara sa ett svårt ord för att se om du hängde med eller bara låtsades göra så [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Varför frågade du inte gubben?

tänkte att jag kunde googla o få fram nåt svar själv, men nu har det gått en vecka och skulle jag fråga nu så skulle jag känna mig dum, men kanske vore den enda utvägen verkar det som nu >.<

timeisrunningout:

Är inte en korrektur bara att man renskriver? Eller är jag helt på fel spår nu?

renskriven grej till tidningen då kanske..

framtidstron är död:

Han kanske bara sa ett svårt ord för att se om du hängde med eller bara låtsades göra så [smile]

mm.. precis... fy, han var inte så hjälpsam direkt [sad] vi skrev via mail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

vi skrev via mail

aamen då är det ju inte så konstigt att fråga... om du inte svarat på mailet innan och låtsas som inget. Det kanske du har iofs. jobbigt isf.
Men du kan ju inte göra annat än att fråga vad han menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

aamen då är det ju inte så konstigt att fråga... om du inte svarat på mailet innan och låtsas som inget. Det kanske du har iofs. jobbigt isf.
Men du kan ju inte göra annat än att fråga vad han menar.

nä precis.. har ju redan svarat, annars hade jag kunnat skylla på nåt.. han verkar inte vara en skojgubbe heller, utan jätte allvarlig, så..


   
SvaraCitera