Aviseringar
Rensa alla

Skriva på internet...att man ska resa bort..farligt?


Ämnesstartare

Jag läste en artikel..i aftonbladet....där dem berättar bland annat..att det kan komma tjuvar..och spana i en på facebook. Att dem kontrollerar alla konton..och ser efter möjligheter..att göra inbrott.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5413831.ab

Är det många tjuvar som använder internet..eller..har ni stött på någon? Man känner sig lite uthängd...men samtidigt undrar man..om man verkligen ska vara rädd..för internet-tjuvar. Är det värt att hålla sig mer hemlig..för att inte bli mer bestulen.. till exenmpel att man inte skriver..att nu ska jag bort i helgen..utan att man låter bli..att skriva det..i sin blogg kanske..eller facebook..som var exemplet.


   
Citera
Ämnesstartare

Sluta läs kvällstidningar och var glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är det säkert.
Man ska vara försiktig med vad man skriver om, alltså privata saker på internet överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Ja, det är det säkert.
Man ska vara försiktig med vad man skriver om, alltså privata saker på internet överhuvudtaget.

Jag menar ju det:)..men frågan är..hur farligt är det..i procent..att skriva...jag ska bort i helgen? Som man kan fundera över..som exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

___Gumman__:

Jag menar ju det:)..men frågan är..hur farligt är det..i procent..att skriva...jag ska bort i helgen? Som man kan fundera över..som exempel.

Med % vet jag inte, men varför ta en sån onödig risk? Bara för att okända ska veta att man ska på semester? [tard] .. det räcker med att familj & kompisar tycker jag [smile]

haha oj,de va bara ett exempel. Jag trodde du fråga mig [blush][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Du borde inte skriva om det om de finns en risk att folk kan ta reda på din adress? Med % vet jag inte, men varför ta en sån onödig risk? Bara för att okända ska veta att du ska på semester? [tard] .. det räcker med att familj & kompisar vet tycker jag [smile]

Jag pratar bara i resonemang nu..man vill ju inte vara totalhemlig..och snacka i kodord..bara för att man är på internet..jag menar att famlij och kompisar..kanske man håller kontakt med via sin blogg..via facebook..via forum. Menar inte att man ska signalera ut nu åker jag iväg till så många som möljigt..okända..bara att det kan slinka in..och då vill man diskutera detta.


   
SvaraCitera

Jag kör alltid på anonym tjänst och proxyserver och anonym msn samt anonym IP-adress för annars kan jag åka dit. Det gör inget att man ser det folk skriver på internet, det är ändå så många eller hur? [wink] Ingen större risk att man blir stalked så att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasermagneter:

Jag kör alltid på anonym tjänst och proxyserver och anonym msn samt anonym IP-adress

Du vet att 3 av 4 av dom där grejerna är samma sak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]

___Gumman__:

Jag pratar bara i resonemang nu..

hihi dumma jag läste för snabbt [bigsmile]

___Gumman__:

man vill ju inte vara totalhemlig..och snacka i kodord..

Vem har sakt det? Men tänk på att på internet måste man vara försiktig ändå. Du vet inte vem som sitter bakom skärmen. Folk kan ju ljuga hur lätt som helst liksom, och sen visar det sig att de e nån pycho. [rolleyes]

___Gumman__:

jag menar att famlij och kompisar..kanske man håller kontakt med via sin blogg..via facebook..via forum

Men, varför inte säga det till dem Irl? Fast om man vill skriva det på bloggen lr på forum då borde man tänka på att dem kanske vet vart man bor eller vad man heter. Det finns ju folk utanför,som inte är medlemmar som besöker olika forum och kanske t.ex känner igen din profilbild och vet vart du bor, då kanske dem får en chans att göra inbrott. Tog typ bara ett exempel nu..men aa [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du..är inte..underhållande längre.., sämst..troll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ditt hem lätt att bryta sig in i? T.ex. bor du i en villa eller en lägenhet eller en stuga i skogen?


   
SvaraCitera

Är det lätt att bryta sig in?
Vart ska du åka isf?[bigcheers]


   
SvaraCitera

hahaha![bigsmile]


   
SvaraCitera

schism:

Du vet att 3 av 4 av dom där grejerna är samma sak?

Har alla ändå. [y] För säkerhets skull.


   
SvaraCitera