Aviseringar
Rensa alla

Skriva till en tjej


Ämnesstartare

Jag heter Johan och bor i Kalmar. Jag har sett en tjej i skolan som jag har börjat ta kontakt med på kik. Först skrev jag hej och då svarade hon inte. Då undrade varför hon inte svarade och då skrev hon: för att jag inte känner dig? Då skrev jag att jag har sett henne i skolan och skulle vilja lära känna henne. Hon frågade vilken klass jag gick i och om jag visste vilken klass hon gick i. Det visste jag inte. Sen frågade jag om hon ville lära känna mig. Då skrev hon ja. Vad tycker ni jag ska skriva om nu? Jag vill bara bli kompis med henne, inte bli tsm med henne.


   
Citera

Ifkgoteborg: Vad tycker ni jag ska skriva om nu?

Ifkgoteborg: skulle vilja lära känna henne

gratz dude, där har du ju svaret på frågan
vill du veta vilken typ av gosedjur hon har hemma? favoritfärg? favoritdjur?
vad vill du veta om henne?


   
SvaraCitera

fråga hur många hon brukar humpadompa i månaden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

gratz dude, där har du ju svaret på frågan
vill du veta vilken typ av gosedjur hon har hemma? favoritfärg? favoritdjur?
vad vill du veta om henne?

Ska jag fråga något om henne? Intressen etc? Ska jag inte fråga om vi ska träffas eller nåt?


   
SvaraCitera

Ifkgoteborg: Ska jag fråga något om henne? Intressen etc? Ska jag inte fråga om vi ska träffas eller nåt?

Åter igen, vad vill du veta om henne?
och träffa henne om du vill, ni gick väl i samma skola så det lär ni väl göra nån dag ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Åter igen, vad vill du veta om henne?
och träffa henne om du vill, ni gick väl i samma skola så det lär ni väl göra nån dag ändå

Jag vet inte vad jag vill veta om henne. Jag vill bara träffa henne nu och göra nåt. Hon vet inte hur jag ser ut ändå.


   
SvaraCitera

Ifkgoteborg: Jag vet inte vad jag vill veta om henne. Jag vill bara träffa henne nu och göra nåt. Hon vet inte hur jag ser ut ändå.

vore väl lämpligt att ta reda på vad hon faktiskt gör på sin fritid och vad DU gör på din fritid framför allt
har ni något gemensamt så gör det, annars får du hitta på något som du tror att hon skulle gilla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

vore väl lämpligt att ta reda på vad hon faktiskt gör på sin fritid och vad DU gör på din fritid framför allt
har ni något gemensamt så gör det, annars får du hitta på något som du tror att hon skulle gilla

Jag vet att hon går i hästhoppning. Jag spelar fotboll. Vet inte vad vi har gemensamt.


   
SvaraCitera

är det inte lite wierd att du har sett henne i skolan och väljer att skriva på datorn till henne istället för att bara gå fram till henne i skolan?


   
SvaraCitera

Ifkgoteborg: Jag vet att hon går i hästhoppning. Jag spelar fotboll. Vet inte vad vi har gemensamt.

connect the dots dude, jag kan inte göra allt här ju
hitta gemensam mark att stå på först, antingen kan du bjuda med henne på en träning eller så hänger du med henne på hoppning
har ingen aning om ålder på er två så jag vet inte mer vad jag kan göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

connect the dots dude, jag kan inte göra allt här ju
hitta gemensam mark att stå på först, antingen kan du bjuda med henne på en träning eller så hänger du med henne på hoppning
har ingen aning om ålder på er två så jag vet inte mer vad jag kan göra

Jag tror inte hon skulle tycka det var kul att titta på en träning i två timmar och jag gillar inte hästar. Vi är 14 år. Kan jag inte bara föreslå att träffas någon dag så får vi se vad vi gör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon kanske vill veta bättre vem jag är innan hon vill träffa mig?


   
SvaraCitera

Ifkgoteborg: Kan jag inte bara föreslå att träffas någon dag så får vi se vad vi gör?

du kan, men det är ju lättare för dig om du har något planerat

Ifkgoteborg: Hon kanske vill veta bättre vem jag är innan hon vill träffa mig?

ja jo, det trodde jag du förstod att nästa sak du säger till henne inte kan vara "träffa mig här" och ge adressen till en gränd någonstans...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kan hon få veta bättre vem jag är?


   
SvaraCitera

Ifkgoteborg: Hur kan hon få veta bättre vem jag är?

men what?
bara prata med henne, ta det som det kommer


   
SvaraCitera