Aviseringar
Rensa alla

Skriva till en tjej


Ämnesstartare

Prata på kik? Men vad ska jag prata om? Väder? Skolan?


   
SvaraCitera

snapchat!


   
SvaraCitera

Ifkgoteborg:
Hur kan hon få veta bättre vem jag är?

Gå fram till bruden i skolan å snacka? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skriver redan med henne på kik. 

Ifkgoteborg: Men vad ska jag prata om? Väder? Skolan?


   
SvaraCitera

Ifkgoteborg:
Jag heter Johan och bor i Kalmar. Jag har sett en tjej i skolan som jag har börjat ta kontakt med på kik. Först skrev jag hej och då svarade hon inte. Då undrade varför hon inte svarade och då skrev hon: för att jag inte känner dig? Då skrev jag att jag har sett henne i skolan och skulle vilja lära känna henne. Hon frågade vilken klass jag gick i och om jag visste vilken klass hon gick i. Det visste jag inte. Sen frågade jag om hon ville lära känna mig. Då skrev hon ja. Vad tycker ni jag ska skriva om nu? Jag vill bara bli kompis med henne, inte bli tsm med henne.

Ahh shit bror, vet hur det där känns. Men skriv nåt som ni båda kan relatera till typ nåt från skolan, om ni har nån ni umgås med gemensamt, nån lärare eller vadsom. Såna där "hej vad gör du konversationer" blir lätt stela


   
SvaraCitera

Bara skriv, om du inte tänkte nåt annat än vänskap varför beté dig annorlunda gentemot en kille?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glidaren:

Ahh shit bror, vet hur det där känns. Men skriv nåt som ni båda kan relatera till typ nåt från skolan, om ni har nån ni umgås med gemensamt, nån lärare eller vadsom. Såna där "hej vad gör du konversationer" blir lätt stela

Vi har inget gemensamt i skolan. Så jag kanske ska skriva om nåt annat? Men vad är frågan.

smultronställe :
Bara skriv, om du inte tänkte nåt annat än vänskap varför beté dig annorlunda gentemot en kille?

Jag har inte lärt känna någon kompis via sms eller kik någon gång förut så den här situationen är ovan för mig oavsett om det är en kille eller tjej.


   
SvaraCitera

Ifkgoteborg:

Vi har inget gemensamt i skolan. Så jag kanske ska skriva om nåt annat? Men vad är frågan.

Jag har inte lärt känna någon kompis via sms eller kik någon gång förut så den här situationen är ovan för mig oavsett om det är en kille eller tjej.

Okej, segt trådnamn men förstår dilemmat. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smultronställe :

Okej, segt trådnamn men förstår dilemmat. 🙂

Vad tycker du jag ska skriva om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behöver hjälp vad jag ska skriva om nu.


   
SvaraCitera