Aviseringar
Rensa alla

Skrivare att använda med Linux


Ämnesstartare

När min ekonomiska situation ordnat upp sig lite så hade jag tänkt införskaffa en skrivare (inte nån sån där enorm multifunktionsmaskin). Jag kommer troligen endast att skriva ut text, men färg vore fortfarande fint.

Förutom det så är de enda kraven jag har att den inte ska vara enorm, inte kosta en miljard kronor, samt fungera felfritt med Linux.

Några idéer?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är abslut ingen expert (har nog aldrig skriv ut - någonsin,) men brukar inte de flesta "vanliga" skrivare funka felfritt med Linux? Först när du vill börja använda fancy features börjar märket spela roll, har jag fått för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

men brukar inte de flesta "vanliga" skrivare funka felfritt med Linux?

Jag vet inte, då jag heller inte har någon erfarenhet av att använda skrivare i Linux.


   
SvaraCitera
Gifted

Nevon:

Förutom det så är de enda kraven jag har att den inte ska vara enorm, inte kosta en miljard kronor, samt fungera felfritt med Linux.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pen

...har jag hört är kompatibel men Linux, jag använder själv en helt felfritt.

Nevon:

Jag kommer troligen endast att skriva ut text, men färg vore fortfarande fint.

Vill man ha färg, så funkar
http://en.wikipedia.org/wiki/Crayon
väldigt bra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska också löpa en skrivare [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

...har jag hört är kompatibel men Linux, jag använder själv en helt felfritt.

Så skojig du var nu. [smile]


   
SvaraCitera

Nevon:

Några idéer?

Fråga i butiken, alt. om du skall handla på internet, fråga deras informationsavdelning. Annars kan du kontakta tillverkaren och fråga dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Fråga i butiken, alt. om du skall handla på internet, fråga deras informationsavdelning.

Jag litar inte på försäljare. De lovar alltid mer än vad de kan hålla. Snubben jag snackade med på Tre lovade t.ex. att mitt modem för mobilt bredband skulle fungera skitbra utan krångel i Linux, trots det fungerar det endast stabilt via network manager 0.7 och det kräver ändå att man tar reda på information som inte Tre tillhandahåller utan att man måste fråga efter den. Vet man inte vad man söker efter så är man screwed. [no-no]


   
SvaraCitera

Nevon:

Jag litar inte på försäljare.

Hampie:

Annars kan du kontakta tillverkaren och fråga dem.


   
SvaraCitera

Nevon:

Några idéer?

Kika den här hemsidan:
http://www.linuxfoundation.org/en/OpenPrinting/Database/IndexFAQ

Skrolla ner till tillverkarna. Varje tillverkare har en FAQ för drivrutiner och hur deras olika skrivare fungerar i Linux.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Först när du vill börja använda fancy features börjar märket spela roll, har jag fått för mig.

Vissa skrivare är inte snälla mot linux. HP LaserJet 1020 är en av dem.


   
SvaraCitera

Kolla den klistrade tråden överst, btw, en skrivare är ett datorrelaterat inköp.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera