Aviseringar
Rensa alla

Skriver av mig i panik


Ämnesstartare

Hej alla snällare forumshängare. Behöver bara skriva av mig lite, få höra av någon. Vill inte prata med någon förälder eller något för vill undvika bråk/besvikna föräldrar.

Har haft det så jävla stressigt i skolan förra veckan. Hade 3 hyfsat stora inlämningsuppgifter, tre prov och ett prov på Måndagen därpå (som var i förrgår) och jag bad att få kolla lite på en av uppgifterna som min kompis hade skickat. Jag kopierade ungefär 2 och en halv textrader och använde den i min uppgift. Fick sedan redan på att lärarna hade verktyg som kunde kolla såntdär, och jag fick panik. Åker man fast för såntdär blir det möte med rektor, föräldrar, inga stipendium osv.

Så jag skickade in en ny, innan utgången inlämningstid. Den har 0% spår av någon annans. Men det är lite mer komplicerat än så. Det står att den nya jag skickade in har 98% likheter med min gamla, men den nämner att 98% av de likheterna är av min gamla text, dock nämner den inte min kompis uppgift, däremot gör den det i den första jag skickade in. Jag bad min lärare specifikt att bara kolla på den senaste jag skickade in då den första hade '' felaktiga uppgifter ''. Hon sa absolut, jag tittar på den senaste du skickat in

Har jag tur, så kollar hon bara den senaste jag skickade in och drar slutsatsen att 98% siffran på min senaste uppgift är för att jag redan skickat in en liknande. Har jag otur, ser hon att jag använt mig av min kompis i min första uppgift, och det blir möte med rektorn, och något jag fruktar är relegering. Har hela tiden sagt för mig själv: ja men hon kan ju för fan inte bedöma dig på två uppgifter, den senaste du skickade in är ju helt plagiatfri. Men vad fan, jag vet inte.


   
Citera

nog lugnt så länge du inte går på lundsberg eller dylikt.

knappt så lärare har tid att läsa de uppgifter de faktiskt ska, så jag gissar på att läraren bara läser den senast inlämnade.


   
SvaraCitera

aw shit. Man kan fortfarande dömas för plagiat, även om man bara plagierat sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
aw shit. Man kan fortfarande dömas för plagiat, även om man bara plagierat sig själv.

Antingen försöker du trolla eller så förstår du inte riktigt. Hon kommer ju fatta att jag inte '' plagierat '' min egna uppgift


   
SvaraCitera

StarsAreBlind:

Antingen försöker du trolla eller så förstår du inte riktigt. Hon kommer ju fatta att jag inte '' plagierat '' min egna uppgift

alright men bara hoppas på att hon inte läser den andra då! tror dessutom att det är förmildrande omständigheter det faktum att den version du lämnar in är den utan plagiat


   
SvaraCitera

Jag tror inte att du har anledning att oroa dig. Två rader tror jag inte kommer synas i hennes verktyg, eller spela någon större roll. Oftast är det nör större mängder text är likadan som sådana verktyg reagerar. 


   
SvaraCitera

Det är nog inget att oroa sig för. Bör nog vara mer text du kopierat för att det ska märkas något. Flera olika personer kan ju faktiskt ha skrivit ungefär likadant på 2 rader. 

När jag började högstadiet så sa lärarna att man INTE fick kopiera småa text stycken från tex Wikipedia (textstycken överhuvudtaget), för det har dom specialprogram som kan kolla upp, när det kom till kritan så har dom inget specialprogram. Dom sa det bara för att skrämma eleverna. Hurvida det är på gymnasie eller vad du nu går på vet jag dock inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alright. Jo det syns ju när man går in på min första text att verktyget nämner min kompis text, men den nämner inte hur många %. I den senaste plagiatfria jag skickade in nämns inte min kompis alls. Försöker övertyga mig själv att lärarna har otroligt mycket att göra innan sommarlovet och att hon nog inte kommer undersöka detdär jättemycket, men jag är ändå så jävla nojig


   
SvaraCitera