Aviseringar
Rensa alla

Skrynkliga lakan


Ämnesstartare

Jag hatar skrynkliga lakan. Fett jobbigt att fixa till sängen när man ska sova. Gillar såna med band som inte skrynklar runt i sängen. 

Störa ni också mycket av det eller är det bara jag som rör på mig för mycket? 


   
Citera
Ämnesstartare

det är inte särskilt jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag noterar det knappt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina är utan band och skrynklar inte.
Har fast madrass och bäddar ordentligt. Och så knullar jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag var yngre kunde jag verkligen inte sova om det var skrynkligt. stressade mig ngt enormt, idag bryr jag mig inte. klarar dock inte om typ täcket är utanför påslakanet minsta lilla.


   
SvaraCitera

är för lat och stökig för att bry mig. snurrar som fan i sängen och lakanet är halvvägs påväg ur sängen ibland. det är jobbigt. sådana där band du talar om, ska ev införskaffa sådana vid tillfälle. verkar sjukt praktiskt att ha kvar lakanet i sängen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: band du talar om, ska ev införskaffa sådana vid tillfälle.

Är lakan med resårband runt jag menar. Dom är väldigt praktiska.


   
SvaraCitera

mrman:

Är lakan med resårband runt jag menar. Dom är väldigt praktiska.

fattar det, men har sett typ "lakansträckare" som man clipsar fast i kanterna av lakanet som har sama funktion 🙂


   
SvaraCitera
penja

Hatar också detta. Brukar rätta till lakanet en massa innan jag ska sova. Borde köpa dra på-lakan, dvs såna du beskriver. 

Fast sover man två accepterar jag lite skrynkligt. Eller rättare sagt, då tänker jag nog inte ens på det. Det är en annan grej då. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det stör mig också. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vefen, skrev ju ett inlägg. Känner mig sviken av allt. Jaja, here goes:

 

 

 

Upplever skrynklet som jobbigare när man sover två. Svårare att mecka tillbaka, mer rörelse osv. Sen är det säkert lättare att beskylla den andre för att vara "lakanskorvaren". ^^' 

 Utan sängram är det svårt att bädda för att förebygga. Jag har börjat bädda genom att först vika in kortsidan rakt in under bäddmadrassen och sedan långsisan in under det. Upplever en viss förbättring.

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar inte skrynkliga lakan. Köper alltid dra-på-lakan för att minska risken för skrynkel.


   
SvaraCitera
Vision

älskar när det inte är skrynkligt, tänker "mmmh såhär borde jag se till att bädda jämt." Men oftast är mina lakan skrynkliga utan att jag noterar det


   
SvaraCitera

Jag har aldrig tänkt på att det skulle vara ett problem och jag förstår inte hur man kan störa sig på det. Man sover väl gott ändå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vaknar alltid med skrynkligare lakan än när jag lade mig för att sova. Har träningspass i sömnen verkar det som Party


   
SvaraCitera