Aviseringar
Rensa alla

Skryta om att man är smart.


Ämnesstartare

Det är värre när de säger att de är korkade. [sad]

[love]


   
SvaraCitera

Att du orkar umgås och lyssna på dessa personer är beundransvärt

Det är väl bara att stänga ute dravlet och nicka på dom rätta ställena bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju lite på hur man gör det, ifall man visar upp sin smarthet genom gärningar är det ju bara coolt men ifall man bara skryter om bra betyg är man bara äcklig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har en Cartman! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på, vissa som är besserwissrar är det av den anledningen att de faktiskt i många fall är överlägsna i vissa ämnen.

Sen finns det de som tror att de är smarta för att de fått 20,0 i snitt eller av liknande anledning.

Det är svårt det här med att skryta om kunskaper. Jante-lagen är ständigt närvarande men samtidigt måste man nån gång få chans att visa framfötterna om man nu faktiskt är väldigt bra på något. Det blir jobbigt att alltid höra skryt gång efter annan, jag blir bara imponerad om jag faktiskt ser att personen i fråga är något alldeles enastående duktig på nånting. Kan man inte visa det på annat sätt än att skryta, då kan det lika gärna vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oskar says: I'm smarter than you.


   
SvaraCitera

Det kan ju vara ett sätt för honom att försvara sig, att han tycker att han är dålig, men gärna vill framstå som bra, eller tro att han är bra.
Att säga hur dålig personen faktiskt är skulle då kunna ha motsatt effekt istället...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg åt honom att han inte ska säga så i din närvaro eftersom det irriterar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såklart man skryter om det, brukar jag göra. [confused]


   
SvaraCitera

Violine:

Finns det något man kan säga till dessa "smart-skrytare" så de kanske slutar, eller i alla fall tonar ned på det?

Fråga om han på något sätt kan förbättra kvantmekaniken. Då har han lite att göra om han vill leka smart i fortsättningen.

Ett annat alternativ är att säga åt honom att hålla käften för att han är så jävla dryg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera