Aviseringar
Rensa alla

Skuld


time
 time

Väldigt ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skuld är lättare att hantera då man kan göra något åt det, skam är en pest som är svårare att greppa och få bort. Känns som tjära som kletat fast sig.

Jag brukar upptäcka skuld ganska snabbt och försöka åtgärda det innan det har förpestat psyket allt för mycket.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har dåligt samvete om jag är oproduktiv ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, har väldigt lätt för att känna skuld. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Det händer. Främst vid andras känslor. 


   
SvaraCitera

hänger väl ihop lite med ångesten typ så ah en del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mkt sällan


   
SvaraCitera

Jag får jättelätt dåligt samvete i nära relationer. Försöker jobba bort det tillsammans med psykolog. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
Jag får jättelätt dåligt samvete i nära relationer. Försöker jobba bort det tillsammans med psykolog. 

hurdå? om du vill berätta alltså


   
SvaraCitera

Nästan alltid, och i nästan alla relationer och situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmm 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

känner alltid skuld över något. är det inte för allt direkt jag gjort så är det för allt indirekt


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

Det är nog som mest över att jag känner mig oproduktiv, inte gör det jag borde göra, med mer. Tror jag sätter lite för höga krav på mig själv än vad jag kan hantera, jag borde egentligen loosen it a little. Har inte känt väldigt mycket motivation och en kan ju inte tvinga fram skit heller antar jag... Ibland måste det gå upp eller ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har blivit mer och mer av den  varan dels pga omständigheter och antagligen som ett tecken på en iaf liten mognad.


   
SvaraCitera