Aviseringar
Rensa alla

Skuld på Handelsbanken, öppna nytt konto på Nordea?


Ämnesstartare

men asså att ingen utav ni jävla rövknullare kan hålla sig till topic :O

skulden är mitt problem, var inte ens det jag frågaed-.ö.-.-.-.-


   
SvaraCitera

Higher_1337:

men asså, vafan har du hjärnan i röven eller? :-.-.-

Börjar tro att du har det.

Higher_1337:

skulden är mitt problem, var inte ens det jag frågaed-.ö.-.-.-.-

Ja, du kan öppna ett konto hos Nordea också.

Men ett tips är att ta ditt huvud ur röven och betala av på Handelsbanken först. Vill du bli kändis i Skuldfällan eller?


   
SvaraCitera

Higher_1337:

Det är mina föräldrar som ska låta den gå till kronofogden, det gör ändå inget då vi redan lever på existensminimum i 16 månader till....

Står kontot i ditt namn? Isf är det du som senare blir återbetalningsskyldig fast du just nu är under 18.

Bättre att bara göra en betalningsplan än att låta den gå till kronofogden! Om ni i dagsläget lever på existensminimum så kan avbetalningen vara ganska liten, men om man avbetalar skulden så stoppas räntan, så det är ett bra val.


   
SvaraCitera

alltså dina föräldrar borde inte försatt dig i den situationen. Tror det enda du kan göra är att vänta tills du blir 18år och hålla tummarna på att kontot inte står i ditt namn .. 🙁


   
SvaraCitera

Higher_1337:

Hej, jag har minus på mitt handelsbanken kort

men liksom, man kan väl inte gå mer än typ 100 kr minus på sånna kort man har när man är 14? eller har dina föräldrar gett dig ett kreditkort?^^


   
SvaraCitera

Om ni lever på existensminimum 16 månader till är det väl inihelvette dumt att börja om med massa skulder igen?


   
SvaraCitera

är det något min farsa har lärt mig så är det att nordea är ett gäng jävla fittor, välj något annat


   
SvaraCitera

håll dig till cash vafan


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

är det något min farsa har lärt mig så är det att nordea är ett gäng jävla fittor, välj något annat

mm, statligt skit[wink]


   
SvaraCitera

Marmoth:

mm, statligt skit[wink]

jag gillar inte staten särskilt mycket jag heller vet du [wink]


   
SvaraCitera

Higher_1337:

men asså, vafan har du hjärnan i röven eller? :-.-.-

HAHA.


   
SvaraCitera

okey, hur mycket ligger skulden på? Så vitt jag vet så kan du inte inneha ett eget KREDITkort om du är minderårig vilket du är. I så fall har dina föräldrar givit dig ett kreditkort, och då kan de skylla sig själva om de inte har råd att betala skulden. Men om nu fallet är så att du t.ex. har ett Visa ung kort som du kan handla med överallt till och med i offline uppkopplade butiker. Dock inte på internet. Nackdelen med att handla i offline uppkopplade butiker är att om du har lite pengar på ditt konto t.ex. 20 kr. Och sedan handlar du en pizza för 80 kronor. Då har du övertrasserat dit konto och det har hamnat på minus. Detta handlar oftast inte om så stora belopp. Jag tror, men jag är absolut inte säker, men jag tror att man bara kan övertrassera 100 kronor eller något sådant. Och dessutom är man ju dum om man vet att man bara har 500 kr på sitt konto när man gå ut för att handla, och sedan handlar för 1500 kronor istället...

Och enligt min mening är att öppna ett nytt konto på en annan bank helt irrelevant i sammanhanget. Alltså du ska inte öppna ett nytt konto, det hjälper dig inte ett dugg. Det enda som hjälper är att betala tillbaka pengarna. Om det rör sig om stora belopp så ska du och dina föräldrar boka ett möte med banken och förklara hur situationen ligger till och sedan ska ni försöka göra upp en avbetalningsplan som ni måste hålla.

/ Joel 14 år


   
SvaraCitera