Aviseringar
Rensa alla

Skulle du äta genmodifierade djur?


kanske genmodifierade människor


   
SvaraCitera

GMO i alla dess former bör vara kontrollerade så att de inte tar över i miljön och förstör ekosystemet men om de på något sätt kan vara hjälpade, typ att man istället låter de naturliga fiskarna (i detta fall) vara så är det ju bra.
Älskar kött som så men jag vill ju inte äta kött från djur som har mått dåligt! Känns lite fel dock att släcka ett livsglad krabat men det är ju ändå på nått sätt bättre än ett djur som tvingas leva i stress och dålig miljö, dock har inte det riktigt med GMO att göra. Dock om man igenom GMO gör djur så att de inte har känslor så är man kvar på spåret iaf.


   
SvaraCitera

Skevt


   
SvaraCitera

sinnessjuk uns: jobbigt om man ska börja introducera sig själv för vegetarisk matlagning.

ja, eller matlagning öht, käkar mest ute, färdigmat och takeaway. Rodnar


   
SvaraCitera

Jungman:
kanske genmodifierade människor

Det vore något, åtminstone att genmodifiera människor. 
Ja, genmodifierad lax kanske är godkänd som föda. Men hur mår den egentligen? 


   
SvaraCitera
zIGGE

Japp!


   
SvaraCitera
zIGGE

trevlig-snubbe: GMO i alla dess former bör vara kontrollerade så att de inte tar över i miljön och förstör ekosystemet men om de på något sätt kan vara hjälpade, ty

Just den här genmodifierade laxen det är prat om, är endast honor samt är 'begåvad' men tre uppsättningar kromosomer, vilket omöjliggör dess förmåga att föröka sig, ifall den råkar smita.


   
SvaraCitera
mens
 mens

nä djur som djur 


   
SvaraCitera

zIGGE:

Just den här genmodifierade laxen det är prat om, är endast honor samt är 'begåvad' men tre uppsättningar kromosomer, vilket omöjliggör dess förmåga att föröka sig, ifall den råkar smita.

Vilket är väldigt bra, därvar kan det i detta fall inte vara en fara i naturen! Glad
Förresten, läste det i tidningen idag men det är ju få som gör men i vilket fall som hälst är jag glad att du skrev denna kommentar till mig! Mycket glad


   
SvaraCitera
b1son

kan man inte äta gmo-grödor istället


   
SvaraCitera

Gmo är framtiden mer gmo nu!


   
SvaraCitera

Tickstart: Detta är det enda problemet med GMOs vad jag vet, att de kan konkurrera ut befintliga arter.

Det kan annat storskaligt jordbruk också göra dock 


   
SvaraCitera

GMO är ju verkligen fantastiskt!


   
SvaraCitera

Nej, det är illa nog hur man går fram med djurhållning. Sedan är jag i övrigt inte ensidigt negativ till GMO när man faktiskt kan rädda liv med det.


   
SvaraCitera

dazed: Sedan är jag i övrigt inte ensidigt negativ till GMO när man faktiskt kan rädda liv med det.

Jag är fan lite onödigt negativ. Främst kanske det bygger på att det blir en "avdemokratisering" av jordbruket om det slår igenom då stora delar av världen kommer bli beroende av ett fåtal aktörer som har kapital nog att ägna sig åt sådan verksamhet. Att gamla fröer sparas i fröbanker osv spelar inte så stor roll på kort sikt eftersom den mängd som sparas inte kan täcka upp något större behov på ett bra tag om något skulle hända.

Sedan vet jag inte riktigt hur farligt det kan vara att äta skiten, men det beror väl mest på att jag inte kan ett skit om sådant. Det enda jag inte tycker om är att man blir beroende av "den goda kapitalisten".


   
SvaraCitera