Aviseringar
Rensa alla

Skulle du berättat sanningen?


Ämnesstartare

Din bästa kompis är gravid men tänker göra abort (hon har berättat det för dig, men hennes kille (din bror eller nära vän), nån du tycker om iaf, vet inte om att hon är gravid ens. Berättar du för honom vad som pågår eller behåller du tjejkompisens hemlighet?

Detta har inte hänt i verkligheten

Diskutera.


   
Citera

jag skulle pratat med tjejen om att hon ska berätta det själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lollo94:

jag skulle pratat med tjejen om att hon ska berätta det själv?

om hon är fast besluten att inte göra det menar jag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle sj klart berättat. det är allas rättighet att veta vem som är gravid eller inte annars är man en idiot som inte förstår vad som är bra eller dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror på vem av dem jag tycker mest om, vilket jag vinner mest av och vilket som ger mig minst dåligt samvete [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det beror på vem av dem jag tycker mest om

Men det spelar väl ingen roll egentligen? Även om jag INTE hade gillar den här killen så förtjänar han väl att få veta sanningen?
Visst kan man tänka att de får sköta det själva.. men ne, jag skulle berättat sanningen faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hotmail:

Men det spelar väl ingen roll egentligen?

Jo, för mig gör det det.

hotmail:

Även om jag INTE hade gillar den här killen så förtjänar han väl att få veta sanningen?

Jag är hellre lojal mot min bästa vän än stöter mig med henne för att någon kille gjort henne gravid. Jag tänker mig i deras intriger om det inte är nödvändigt. Jag skulle bara berätta för killen om jag gillade honom mer.

hotmail:

Visst kan man tänka att de får sköta det själva.. men ne, jag skulle berättat sanningen faktiskt.

Varför ska du ha rätten att sätta dig över hennes beslut? Att hon är gravid rör bara henne och pappan, men i första hand henne. Vad vinner du på att leka gud och berätta för pappan när hon inte vill?
Vad tjänar killen på att veta att han hon gör abort?
Kanske mår han dåligt över att han "förlorat ett barn", är inte det onödigt att få honom att lida i onödan? Han vinner ju inget på att få reda på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bevara hemligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle inte berättat det för någon utan att kolla hur "läget" var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

i första hand henne

Det rör pappan (eller han som ska BLI pappa), precis lika mycket tycker jag

Nintendo:

Vad vinner du på att leka gud och berätta för pappan när hon inte vill?

Men bryr sig om vad hon vill? Det är inte bara hennes eget beslut (min åsikt) om hon vill behålla barnet eller ej. Det minsta hon kan göra är att prata med sin kille så att de får diskutera tillsammans hur de ska göra.
Gosh, allt detta hemligmakeri[tard]


   
SvaraCitera

Varför skulle jag berätta? Om han får veta så kan en av två saker hända:

1) Han tycker att det är bra att hon gör abort
2) Han blir sur

2) Skapar bara problem och ingen vinner något på det alls, plus att han ändå inte har något med det att göra. Det är kvinnan som har barnet, inte han. Om han tycker att det är bra så behöver han inte veta om något, han skulle ju ändå tycka att det är bra.

Lönlöst och onödigt att säga.


   
SvaraCitera

Om det är min bästa kompis så skulle jag inte berätta. Jag tänker lite "det man inte vet lider man inte av" hehe [bigsmile] Hon har antagligen sagt det i förtroende till mig och vad får jag ut av att berätta det ? Det blir bara onödiga problem. Allting är hennes beslut inte mitt om det skulle vara så viktigt skulle jag isf försöka övertala henne att berätta [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sanningen är överskattad [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ssannaa:

försöka övertala henne att berätta

det är bra

salem1:

Lönlöst och onödigt att säga.

Hemligheter är onödigt

salem1:

plus att han ändå inte har något med det att göra.

Det är hans barn lika mycket som hennes.


   
SvaraCitera

Om de va min bror skulle jag lätt sagt. Men killkompis hade jag sagt åt tjejkompisen att berätta annars skulle jag görat.


   
SvaraCitera