Aviseringar
Rensa alla

Skulle du berättat sanningen?


Ämnesstartare

hade uppmanat tjejen att berätta själv om reaktion uteblev, så skulle jag talat om det för berörd person


   
SvaraCitera

men säg till din kompis att hon måste berätta och om hon inte gör det säg att du tänker göra det isf. det är ju en rätt stor grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lollo94:

men säg till din kompis att hon måste berätta och om hon inte gör det säg att du tänker göra det isf. det är ju en rätt stor grej.

nu har ju dt här inte hänt på riktigt, men om de va så skulle ja göra de, absolut


   
SvaraCitera

hotmail:

nu har ju dt här inte hänt på riktigt, men om de va så skulle ja göra de, absolut

haha aa, just det! det hade jag glömmt. 😛 haha


   
SvaraCitera

hotmail:

nu har ju dt här inte hänt på riktigt, men om de va så skulle ja göra de, absolut

haha aa, just det! det hade jag glömmt. 😛 haha


   
SvaraCitera

Jag skulle inte vilja säga att det var din sak att avgöra. Hon borde berätta för honom, men det är också bara hon som kan göra det, inte du. Däremot tycker jag verkligen att man får lägga sig i och övertala henne att berätta för killen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hotmail:

Det rör pappan (eller han som ska BLI pappa), precis lika mycket tycker jag

Han ska ju inte bli pappa? [confused] Hon ska ju göra abort [no-no]

hotmail:

Det är inte bara hennes eget beslut (min åsikt) om hon vill behålla barnet eller ej.

Lagligt sätt: jo.
Mannen har inget att säga till om när det gäller barnet i hennes mage. Hon bestämmer helt själv vad hon vill göra, vare sig fadern är med på det eller inte.

Är de ihop, visst, då är det sannolikt hälsosammare för förhållandet att berätta, men då ska det komma från tjejen som är gravid, ingen annan, då förstör det bara mer än vad det hjälper.

Om de inte är ihop så ser jag inte varför killen skulle tjäna på att veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle mest bli orolig för kompisen eftersom hon inte ens kan berätta för hennes kille att hon är gravid/tänker göra abort.. Sund relation.

Beror väl på anledningen till varför hon inte vill berätta.. Jag hade nog inte lagt mig i om hon inte velat det, hade väl försökt prata med henne bara, minsta jag kan göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Lagligt sätt: jo.

Jag tycker inte att det borde vara så

Nintendo:

Han ska ju inte bli pappa? Hon ska ju göra abort

Ja, man har SKULLE blivit det, om inte hon hade bestämt att ta bort barnet bara sådär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hotmail:

Jag tycker inte att det borde vara så

Varför?

hotmail:

Ja, man har SKULLE blivit det, om inte hon hade bestämt att ta bort barnet bara sådär

Ja, men nu ska han ju inte bli det längre = inget problem.

Jag tror nog att min väninna skulle ha tillräckligt med problem och må dåligt över aborten utan att jag sprang och skvallrade hos fadern.
Min väninnas välmående och vilja går före.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Min väninnas välmående och vilja går före.

ok, men hon mår nog inte bra av att inte berätta sanningen.

Nintendo:

Varför?

för att jag tycker att killen har lika mycket att bestämma över för det är han som har skapat barnet oxå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hotmail:

ok, men hon mår nog inte bra av att inte berätta sanningen.

Ja, för hon skulle må sååå mycket bättre av att hennes bästa vän berättar det för killen? [rolleyes]
Hon kanske behöver tid för att bearbeta det, vill klara av det själv och berättar för killen när hon är redo?

hotmail:

för att jag tycker att killen har lika mycket att bestämma över för det är han som har skapat barnet oxå

Det är inte han som bär på det i nio månader. Hur kul skulle det vara att bära på ett barn man inte vill ha så länge? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om hon ändå ska göra abort så spelar det inte så himla stor roll precis. Även om det är bättre om man nu är tillsammans. Man borde ju kunna prata med varandra. Men skitsamma, ska någon berätta om det till han ska det vara hon.


   
SvaraCitera

Nej, jag behåller informationen för mig själv och föreslår att följa med på aborten eftersom det är min bästa kompis(det kan kännas tryggare om någon är i rummet bredvid eller något). (jo, jag har en bästa kompis som är tjej i verkligheten också. så det passar ju bra. :))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Hon kanske behöver tid för att bearbeta det, vill klara av det själv och berättar för killen när hon är redo?

Jag menar ju om hon har bestämt att hon ska göra abort och aldrig låta killen veta att hon var gravid ens

Nintendo:

Hur kul skulle det vara att bära på ett barn man inte vill ha så länge?

det skulle man ha tänkt på innan man skapade barnet

JejeX:

ska någon berätta om det till han ska det vara hon.

och om hon inte vill? då skiter man bara i det eller, och ser på när nån man tycker om (killen) lever ihop med en tjej som man vet har undanhållit en så viktig sak för honom..


   
SvaraCitera