Aviseringar
Rensa alla

Skulle du kunna bo i kollektiv?


Ämnesstartare

Inte jag Galen Antingen själv eller den jag är tillsammans med. Möjligtvis en kompis.


   
Citera

ja. har gjort detta. trivdes skitbra. 


   
SvaraCitera

Beror ju på hur kollektivkamraterna är. Men om alla betedde sig OK skulle jag nog inte ha några större problem med det, så länge jag fick ha egen space osv.


   
SvaraCitera

aldrig i mitt liv.


   
SvaraCitera

har bott i en lägenhet på 300 kvadratmeter ihop med fyra andra, fungerade bra. Hade egen toa och eget rum. Delade kök och sällskapsrum liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total: ja. har gjort detta. trivdes skitbra.

Hur många var ni? Kände ni varann sen innan?

 

 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: Beror ju på hur kollektivkamraterna är. Men om alla betedde sig OK skulle jag nog inte ha några större problem med det, så länge jag fick ha egen space osv.

Jo iofs, men jag gillar inte själva "idén" överhuvudtaget. Inte min grej. Mycket hellre korridor isf, bor man tillsammans i en lägenhet känns det verkligen som man är mer "tillsammans". Svårt å förklara ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete: aldrig i mitt liv.

haha ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: har bott i en lägenhet på 300 kvadratmeter ihop med fyra andra, fungerade bra. Hade egen toa och eget rum. Delade kök och sällskapsrum liksom.

Ok men det låter mer som en korridor tycker jag 🙂


   
SvaraCitera

VarMedMig:

Ok men det låter mer som en korridor tycker jag 🙂

Jag tycker det låter som att jag bodde i en lägenhet med andra. När man bor i kollektiv så har man oftast ett eget rum, men delar på resten. 


   
SvaraCitera

VarMedMig:

Jo iofs, men jag gillar inte själva "idén" överhuvudtaget. Inte min grej. Mycket hellre korridor isf, bor man tillsammans i en lägenhet känns det verkligen som man är mer "tillsammans". Svårt å förklara ;P

Måste ju vara ganska ekonomiskt iallafall. Skulle hellre bo i kollektiv än korridor tror jag. Fast jag har inte testat något av det så jag vet inte.


   
SvaraCitera

stereo total:
ja. har gjort detta. trivdes skitbra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: Måste ju vara ganska ekonomiskt iallafall.

Ja absolut, men mer nackdelar än fördelar enligt mig. Nu bor jag i en egen lägenhet men det är gemensamt kök. Känns lite som en korridor men inte riktigt 🙂


   
SvaraCitera

Nej. Usch. Fan. Aldrig. Nej.


   
SvaraCitera

Tror inte det. 


   
SvaraCitera