Aviseringar
Rensa alla

Skulle du kunna bo i kollektiv?


Om medlemmarna är handplockade.


   
SvaraCitera
höna

Skulle ej klarat. Om jag skulle bo med någon annan skulle d va en partner.


   
SvaraCitera

Nej, jag vill helst ha eget space dygnet runt överallt. Dessutom har jag social fobi, vilket utesluter främlingar iaf.


   
SvaraCitera

VarMedMig:

Hur många var ni? Kände ni varann sen innan?

 

 

 

först var vi 3 pers. när jag flyttade in kände jag inte någon där. sen flyttade vi tillsammans från hus till lägenhet och då flyttade min partner in. senare flyttade en kollektivkompisarnas kompis in (med sina två katter), då hen var bostadslös. 
så i slutet var vi 5 pers å två katter i en fyra. det enda störiga var att vi bara hade en halv fry och en halv kyl, så man kunde inte storhandla. 
vi delade på basvaror som ris, ägg och mjöl. 
jag och min partner flyttade från kollektivet för några månader sen då hen inte kom överens med en av våra sambos.  


   
SvaraCitera

Nachac: Om medlemmarna är handplockade.

Och om de fattade hur man sköter om ett hem och tar hand om sig själv. Är så sinnesjukt trött på att ta hand om juvenila tonåringar, särskilt de som är över 20.


   
SvaraCitera

Tror jag skulle störa mig på folk som inte är ordningssamma och smutsar ner.


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera
penja

Ska göra detta, så det hoppas jag 


   
SvaraCitera

NEJ. 


   
SvaraCitera

jag stör mig lite på folk som verkligen inte kan tänka sig att bo i kollektiv. 


   
SvaraCitera

Absolut inte, har för stort behov av eget utrymme. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja: Ska göra detta, så det hoppas jag

Vilka ska du bo med då? Vad vet du? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total: jag stör mig lite på folk som verkligen inte kan tänka sig att bo i kollektiv.

Varför då?  Jag vill inte bo ihop med folk som jag inte är väldigt nära. Dessutom gillar jag inte så mycket att umgås med fler än en åt gången, speciellt inte i ett hem (om man inte är en familj då, barn osv). För mig räcker det inte att människorna är trevliga och inte skräpar ner...


   
SvaraCitera

stereo total: jag stör mig lite på folk som verkligen inte kan tänka sig att bo i kollektiv.

alla har inte lika mycket social energi


   
SvaraCitera

VarMedMig:

Varför då?  Jag vill inte bo ihop med folk som jag inte är väldigt nära. Dessutom gillar jag inte så mycket att umgås med fler än en åt gången, speciellt inte i ett hem (om man inte är en familj då, barn osv). För mig räcker det inte att människorna är trevliga och inte skräpar ner...

Schism:

alla har inte lika mycket social energi

jag vet. jag tänker mest att det kan vara sånt man får stå ut med pga ekonomisk situation osv. men beror väl på vilken stad man bor i och så. 


   
SvaraCitera