Aviseringar
Rensa alla

Skulle du kunna förlåta någon som varit otrogen/svikit dig grovt?


Ämnesstartare

Ja, som topic lyder, skulle du kunna förlåta någon som varit otrogen mot dig eller svikit dig på något annat sätt? Kanske förresten redan finns en sån här tråd, isf ursäktar jag mig så mycket, men ber er svara ändå 🙂

Har själv tänkt en del på det där med otrohet, och jag ställde mig själv frågan hur jag skulle göra om någon var det mot mig, och svaret var "Jag skulle bli helt förkrossad och förbannad". Sen ställde jag mig själv frågan "men, om vederbörande gjorde det "av misstag" (om man kan säga så) dvs. var alkoholpåverkad eller så? Är det lika illa eller kanske värre?" och svaret på den frågan har jag inte.

Jag försökte verkligen snirkla mig ur det och säga "det var ju ett misstag, h*n begick ett misstag och ångrar sig grovt, jag borde kunna förlåta denne om jag är säker på att denne insett sitt misstag och bättrat sig". Detta faller ju såklart på resonemanget om att alkohol inte är en giltig ursäkt till att vara otrogen mot någon man älskar, eller någon annan heller för den delen...

Suck...hjälp mig kära människor!


   
Citera

fraulinefrontline:

Nej, därför att... (Du röstade på detta alternativ)

Jag är sån. Men jag skulle säga att jag gjorde det. Men jag skulle aldrig lita på personen igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Nej, därför att... (Du röstade på detta alternativ)

En gång otrogen, alltid otrogen. Om en alkoholpåverkad person är otrogen så är det ju ännu värre. Då är dem otrogna, och de skyller dessutom ifrån sig(eller så kanske dom har alkoholproblem, men det är ju bara ännu ett minus för dem). Jag kanske skulle kunna förlåta personen, men jag skulle absolut inte kunna fortsätta vara tillsammans. Inte vänner heller.


   
SvaraCitera

Skulle aldrig någonsin kunna förlåta, eller kanske måste bearbeta och försöka,men inte nu.
För att bli fri.Motsatsen till hat är ju likgiltighet


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Nej, därför att... (Du röstade på detta alternativ)

Har någon entrat tjejen så är det bara en jävla sophög av skuldkänslor och svineri kvar! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

Då är dem otrogna, och de skyller dessutom ifrån sig

Låt oss säga att personen som varit otrogen mot dig säger till dig, med tårarna rinnandes (för trovärdighetens skull):

"jag är ledsen, jag har varit otrogen. Jag var på fest och drack en hel del alkohol, jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde igår, fick det berättat för mig av en kompis. Jag har begått ett fruktansvärt misstag, och jag tänker inte skylla det på alkoholen. Det betydde ingenting, och jag älskar dig verkligen över allt annat på jorden."

Tycker du fortfarande att människan är vidrig och bör ruttna i helvetet?


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Tycker du fortfarande att människan är vidrig och bör ruttna i helvetet?

Självklart. Fast det borde alla göra ändå.


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Ja, därför att... (Du röstade på detta alternativ)

fraulinefrontline:

Nej, därför att...

Beror helt på situation. Känslor för den personen. Vad som hände. Med vem, osv osv..


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Nej, därför att... (Du röstade på detta alternativ)

En icke trogen, är en falskt svin!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Tycker du fortfarande att människan är vidrig och bör ruttna i helvetet?

Kagami:

Jag kanske skulle kunna förlåta personen, men jag skulle absolut inte kunna fortsätta vara tillsammans. Inte vänner heller.

Lär dig läsa. De är svaga människor, men dom är inte vidriga för det. Men jag skulle aldrig någonsin kunna komma över något sånt. Om de sen skulle få för sig att grina och tycka synd om sig själva så skulle jag nog ge personen i fråga en örfil(jag är gay, så nej jag slår inte kvinnor). Om någon är otrogen så får han eller hon stå sitt kast och behålla sina skuldkänslor. Det är dem som har gjort fel, inte den som har blivit bedragen. Men nej, de är inte svin. De är bara svaga människor som inte är lika mycket värd som bättre människor som har bättre moral och mental styrka.


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Nej, därför att... (Du röstade på detta alternativ)

Skulle ju få svårt att lita på personen igen. Och är den otrogen så älskar den ju en inte och då är det inte värt att man slösar mer tid på den personen igen. En gång otrogen, alltid otrogen.


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Ja, därför att... (Du röstade på detta alternativ)

Han var mitt allt, såklart jag förlät honom för allt han gjorde mot mig. Han var inte otrogen men svek mig om och om igen. Jag älskade honom villkorslöst. Jag hade inget annat val.


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Ja, därför att...

det är spännande [cool]


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Ja, därför att... (Du röstade på detta alternativ)

Kärleken gör en för korkad för sitt eget bästa.


   
SvaraCitera