Aviseringar
Rensa alla

Skulle du kunna tänka dig att läsa på distans?


Ämnesstartare

Varför/varför inte?

Jag vill det, och kommer kanske göra det i höst 🙂 (program).  Jag vet att man behöver ha en väldig självdisciplin (en negativ sak för många men inte för mig), det som jag tycker är så bra med distansstudier är att man kan (i stort sett) plugga när och precis HUR man vill (valfri plats). Om jag vill gå upp senare någon dag så kan jag plugga på eftermiddagen och/eller hela kvällen istället, och vissa dagar räcker det med en förmiddag. Jag kan ta pauser mer när jag själv vill, och ja, det passar mig utmärkt helt enkelt 🙂 gäller bara att hitta självdisciplinen inom sig. Tycker också det verkar spännande med "den nya tekniken", att man "träffas" på alternativa sätt (gruppsamtal, chatt, forum osv) Känns riktigt skoj! Den sociala biten är inte heller nåt problem för mig. Jag umgås med dom jag umgås med och behöver inte lära känna nya människor i en klass. Om jag pluggar är det endast för att uppnå ett mål, i detta fall att bli något.


   
Citera
Ämnesstartare

finner varken för eller mot-argument. lärarna är lika ensvisa och fuckade i sina maktpositioner (de jag har stött på) över nätet som de är irl.    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte på grundskol eller gymnasienivå, men kanske några kurser på högskolenivå 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 jag gick några år i en distansskola och det var rätt förjävligt tyckte jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, läser i princip bara på distans eftersom jag har social fobi och sömnbesvär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
finner varken för eller mot-argument. lärarna är lika ensvisa och fuckade i sina maktpositioner (de jag har stött på) över nätet som de är irl.