Aviseringar
Rensa alla

Skulle du kunna tänka dig att låna/dela istället för att äga?


adaq:
Nej, jag är en sån som litar på andra å det har man ju fått sitt straff för. Vissa människor klarar inte ens av att ta ansvar för sina egna grejer så varför skulle de kunna ta ansvar för mina? Sen så är det ju en viss trygghet i att äga sakerna själv 

Men du delar ju inte med "vem som helst"?


Det var väldigt kul att rösta i morse när tråden var ny, tre hade röstat, och det var fyra inloggade.. 


   
SvaraCitera

Ja, vissa saker. Men det förutsätter vissa förutsättningar (för min del).


   
SvaraCitera

Aldrig hört talas om "cirkulär ekonomi" som en grej förut, måste vara något fenomen från storstaden..

Bilarna som jag äger är mitt egna intresse och jag är glad över att ha finansierat dessa själva tack vare mitt slit och då vill jag ogärna att någon ska komma och klåpa på dessa. 

Förstår dock de som ser bilen enbart som transportmedel, då är det en annan femma. Ej aktuellt för mig dock. 


   
SvaraCitera

Inte allt såklart Glad


   
SvaraCitera

Francium: Men du delar ju inte med "vem som helst"?

gjorde förr


   
SvaraCitera

bil med partner skulle väl gå bra bara båda kan ta sig till jobb osv, sen vet ja inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvansson: Aldrig hört talas om "cirkulär ekonomi" som en grej förut, måste vara något fenomen från storstaden..

Det här tycker jag är intressant. Begreppet cirkulär ekonomi är kanske bara etablerat bland hållbarhetsmuppar. Men fler och fler verksamheter bygger på det här konceptet idag. Air bnb, Blocket och alla bilpooler tex. 


   
SvaraCitera

Vissa saker kanske kan delas, men jag föredrar eget ägande.


   
SvaraCitera

Glad


   
SvaraCitera

Nej, vill känna tryggheten med att själv äga det jag använder. 


   
SvaraCitera

Vissa saker, men inte så mycket eftersom jag har extrem bacillskräck och vill gärna inte att främlingar rör vid mina grejer


   
SvaraCitera
reben

beror på grej
bil o verktyg o ah saker man ändå inte behlver "alltid" tkr jag är helt chill. däremot tänker jag att saker man typ använder oftare mest e störigt o låna ut o behöva lämna tillbaka pga ork.


   
SvaraCitera

Säger alltid "varken eller", spelar ingen roll. Privat egendom hatar jag allra mest, vilken form som helst.


   
SvaraCitera

gillar iden men personen skulle behöva bo nära mig och ha ungefär samma schema så kan vi typ låna cykelpumpar och verktyg av varandra


   
SvaraCitera
epok
 epok

För min del skulle det aldrig funka att låna saker då jag är en väldigt slarvig person. Sedan tycker jag att det känns bäst att faktiskt äga mina saker för att jag vill ha dem för mig själv och inte samsas med andra.


   
SvaraCitera