Aviseringar
Rensa alla

Skulle du kunna tänka dig att sälja respektive köpa sex?


Ämnesstartare

Hej[smile]

Håller på med ett arbete i Samhällskunskap, där vi håller på att forska kring vilken syn ungdomar har på prostitution. Vi ska göra en undersökning om detta så det skulle vara bra om ni kunde svara på denna fråga "Skulle du kunna tänka dig att sälja respektive köpa sex?" och Varför/Varför inte. Motivera gärna ditt svar[smile]

ha d[smile]


   
Citera

Hade jag inte haft möjlighet till sex via frivilliga tjejer hade jag kanske kunnat tänka mig att köpa, men sälja är no-no


   
SvaraCitera

Bara om jag blir desperat efter sex.


   
SvaraCitera

Nej, klarar mig utan sex, lungt aZZå. Är inte i någon ekonomisk kris så jag har inget behov att sälja heller.


   
SvaraCitera

Nej, det är patetiskt.


   
SvaraCitera

Skulle inte kunna tänka mig att göra något av det.
I teorin skulle jag väl kunna tänka mig att sälja sex. Man kan ju kontrollera det själv i stor mån och själv välja vilka man vill sälja till. Så rent teoretiskt (eller hypotetiskt? Vet inte riktigt vilket ord som är rätt att använda, men ni förstår nog) ser jag inga större problem med det.
Men... Nej. Det är inte min grej, precis som att jag inte skulle kunna tänka mig att bli lastbilschaufför. Det är inget för mig helt enkelt.

Köpa sex skulle jag verkligen aldrig göra. Jag vill ju ha sex med någon jag tycker om, inte bara random snubbe.
Säljer man sex så tjänar man ju åtminstone pengar på det, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att betala någon random snubbe för att ha sex med mig.

Förstår inte, det måste ju vara avtändande att köpa sex. Då vet man ju att personen man sexar med inte VILL ha sex. Han/hon trånar inte efter dig och finner dig kanske inte ens attraktiv.
Hur kan man ha sex med någon som inte vill? [tard]


   
SvaraCitera

om jag verkligen verkligen verkligen behövde pengar skulle jag fundera på det, fast gränser för de tjänster jag skulle utföra, skulle naturligtvis förekomma heheeeh


   
SvaraCitera

eller om det gällde liv eller död


   
SvaraCitera

jag hade lätt kunnat sälja sex 🙂 dock väljer jag kunderna själv isåfall [no-no]

köpa sex? big nono


   
SvaraCitera

så klart ^^ måste sprida min aids [badgrin]


   
SvaraCitera

Vidriga as


   
SvaraCitera

rosapingvin:

Sälja

Nja, det tvivlar jag på.

rosapingvin:

Köpa

Nej, orka knulla bara för att knulla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för alla svar! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En annan fråga, tycker ni att köp av sex ska vara lagligt? Ska det vara som det är i Danmark där dom betalar skatt på sitt arbete?

[smile]


   
SvaraCitera

Köpa: Ja
Sälja: Nej (precis som jag inte skulle vilja jobba på McDonalds)

Jag anser att prostitution borde legaliseras och att statligt ägda bordeller borde byggas. På en bordell är den prostituerade kvinnan eller mannen skyddad från övergrepp, kan få regelbundna drog- och hälsokontroller, får en inkomst som är pensionsgrundande och kan organisera fackföreningar m.m. På så sätt får staten in pengar via skatt och problem med drogmissbruk och trafficking minskar. (När man lagstiftar _mot_ prostitution så ökar drogproblemen och traffickingen, så det är absolut ingen lösning.)

Skatt ska alla betala, även idag. Är man prostituerad så räknas man som egen företagare och ska skaffa sig en F-skattesedel. Man kan dock inte skriva att man jobbar som prostituerad utan man får skriva att man jobbar med något annat, kanske massage. Detta är de råd som skatteverket ger de prostituerade som frågar 😉


   
SvaraCitera