Aviseringar
Rensa alla

Skulle du säga att du lider av social fobi?


Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

nej (Du röstade på detta alternativ)

neupp =>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, är diagnostiserad.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

vet ej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, fast när jag gick i kbt och sade att jag när jag fick ångest (det är ett sådant svagt ord och andra skulle nog se det som panikattacker men jag ser endast riktigt riktigt allvarliga och långa panikepisoder som panikattacker när det gäller mig själv) utomhus så kändes det lite bättre om jag gick mer bekanta vägar, så sade min kbttant att det kunde räknas som en sorts social fobi. Fast jag förstår inte riktigt hur det säkerhetsbeteendet kunde räknas som det då det inte har med någon direkt social situation att göra.

Folk vet nog överlag inte vad det är och verkar tro att det är när man känner sig pirrig över att prata inför publik eller att inte våga prata med den snygga tjejen på festen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

nej (Du röstade på detta alternativ)

det krävs nog ganska mycket.
jag är bara lite rädd och undflyende.


   
SvaraCitera

Intressant att 29,4% tror sig lida av social fobi...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Intressant att 29,4% tror sig lida av social fobi...

Du tror inte att andelen människor som spenderar mycket tid på internet och i detta fall UM kan bestå av fler % folk med social fobi än genomsnittsbefolkningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är det sociala som är rädd för mig


   
SvaraCitera
Paseo

Dan_the_ironman:

nej (Du röstade på detta alternativ)

jag hade den diagnosen, men sen så vände det. o nu saknar jag sociala spärrar istället. bara går på alla o stirrar o tjötar. är totalt oblyg och orädd socialt.


   
SvaraCitera

Isotop:

Du tror inte att andelen människor som spenderar mycket tid på internet och i detta fall UM kan bestå av fler % folk med social fobi än genomsnittsbefolkningen?

Jo, det är mycket möjligt, men jag tror ändå inte att 30% av alla um:are skulle få diagnosen social fobi i vilket fall.


   
SvaraCitera