Aviseringar
Rensa alla

Skulle du vara beredd att rösta på mig?


Ämnesstartare

Bara en allmän fråga.

Jag är trea(egentligen tvåa) på kommunlistan i Luleå och 11 på både landstings och riksdagslistan för Miljöpartiet i Norrbotten. Att också nämna är att ögon i en plåthink befinner sig på 12 plats på riksdags och landstingslistan, så jag har en konkurrent. 🙂

Rikspolitiskt brinner jag för...
Fredsfrågor, avskaffad vapenexport, minskat försvar, en annorlunda konfliktlösning, motstånd mot NATO, samt rättvisefrågor, en förändring av vårt biståndsarbete och en tydligare utrikespolitik med mål som global rättvisa och att bekämpa klimathotet och verka för global nedrustning.

Landstingspolitiskt brinner jag för...
Infrastrukturfrågor, miljöfrågor och djurrättsarbete.

Kommunpolitiskt brinner jag för..
Bättre integrations och migrationspolitik, mer human flyktingpolitik och bättre mottagande, djurrättspolitik, mer god vegetarisk, ekologisk, närproducerad och GMO-fri mat.

I landstinget och riksdagen lär jag inte ta mig in, kommer inte heller prioritera landstingsvalet då jag hellre jobbar med kommunpolitik och rikspolitik. Men jag är allmänt nyfiken, skulle du vara beredd att rösta på mig? Kandiderar du för något parti? Vad tycker du är viktigt inför valet?


   
Citera

Anarkandi:

Nej, aldrig. (Du röstade på detta alternativ)

inte ens om du var folkpartist


   
SvaraCitera
Vision

Blivande_japan:

inte ens om du var folkpartist

Var inte du centerpartist nyss?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, aldrig. (Du röstade på detta alternativ)

Ta inte illa upp men skall man döma efter de trådar du skapar på UM är du ofta för dåligt påläst och har ibland lite tramsiga åsikter.

Vill du ha mitt förtroende som politiker får du göra dina läxor bättre och skaffa lite mer "killer instinkt".

Och sluta besvara personangrepp och angrepp på dina argument, som politiker måste du alltid behålla initiativet genom att vara i attackposition, inte försvar. Den som hamnar i försvarsposition är förloraren, oavsett om åsikten är vettigare eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, aldrig. (Du röstade på detta alternativ)

Du står för så mycket som jag inte gör.

Jag känner mig faktiskt mer värd en plats långt upp i näringskedjan här i Sverige i förmån för Invandrare och Djur. Detta säger jag med ett gott leende på läpparna trots att jag precis propsat i mig en supergod Kebab gjord av kebabturk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, om jag inte hittade någon bättre. (Du röstade på detta alternativ)

Men jag antar att det finns.


   
SvaraCitera

Vision:

Var inte du centerpartist nyss?

ööööh nej![shake]

är inte bonde bara för att jag härstammar från värmland![sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Och sluta besvara personangrepp och angrepp på dina argument, som politiker måste du alltid behålla initiativet genom att vara i attackposition, inte försvar. Den som hamnar i försvarsposition är förloraren, oavsett om åsikten är vettigare eller inte.

Endast en som är ovan vid debatter skulle ha svårt att särskilja vinnarna från förlorarna, att ligga på defensiven kanske inte är så publikfriande, men det bevisar att man kan hålla sig väldigt lugn och sansad, det vinner man mycket på. Kolla in den här debatten om Nationaldemokraterna och på hur "paskaridou" (stavning?) och dessa mot"debattörer" kastar ur sig skit om vartannat. Vem vinner debatten egentligen, gaphalsarna eller nationaldemokraterna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Och sluta besvara personangrepp och angrepp på dina argument, som politiker måste du alltid behålla initiativet genom att vara i attackposition, inte försvar. Den som hamnar i försvarsposition är förloraren, oavsett om åsikten är vettigare eller inte.

Det stämmer faktiskt inte. Det behöver inte vara dåligt att försvara sig själv, och jag försöker helst hålla mig lugn och saklig i alla tillfällen.

AndyH:

Ta inte illa upp men skall man döma efter de trådar du skapar på UM är du ofta för dåligt påläst och har ibland lite tramsiga åsikter.

Tar inte illa upp, jag har inte för vana att vara helt seriös på internet, och jag förstår och instämmer också i vad du säger till viss del. Kompetens är inte min starkaste sida även om jag försöker växa där med, däremot har jag en hög etisk och moralisk känsla och är lugn och saklig och relativt tydlig och retorisk in real life.

Sming:

Du står för så mycket som jag inte gör.

Hehe, ja, verkligen. Skönt.

JejeX:

Men jag antar att det finns.

Jag med, jag kan nämna flera jag skulle rösta på utöver mig själv, mer tänkt som en brasklapp. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Vem vinner debatten egentligen, gaphalsarna eller nationaldemokraterna?

/agreed.

Sen kan man ju säga såhär - ifall man som debattör ägnar all tid åt att såga andras argument, så kommer ju publiken bara komma ihåg motståndarens argument - och hur långt kommer man som eget parti med det?


   
SvaraCitera
Vision

Blivande_japan:

ööööh nej![shake]

är inte bonde bara för att jag härstammar från värmland![sad]

Har jättemycket för mig att du sa det på um träffen! menmen [shake]


   
SvaraCitera

Vision:

Har jättemycket för mig att du sa det på um träffen! menmen [shake]

har inte ens skämtat om det så isf minns du fel[party]

möjligtvis att jag kan ha sagt att alla är centerpartister där jag kommer ifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EU-åsikter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Åh, så pinsamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

EU-åsikter?

Under EU-valet så drev jag bland annat hårdast för, återigen, global rättvisa, riv eu's murar, är motståndare till EMU, avskaffa jordbrukssubventionerna, nej till integritetskränkande lagar som eu-direktivet IPRED, ACTA-avtalet, telekom-paketet och liknande, mer decentralisering och att minska EU's makt. Tror EU behövs och skulle kunna vara bra, men att de bestämmer på tok för mycket, är byråkratiska, har ett mansvälde där 2/3 är män, har en medelålder på 58 år och en stor demokratisk snedvridning.


   
SvaraCitera