Aviseringar
Rensa alla

Skulle måla en ölburk rosa...


Ämnesstartare

stortrollet:
Använd speciell färg som finns på burk som är avsedd för aluminiumburkar. Funkar hur bra som helst. Grannen har målat ett 25-tal burkar i olika färger som hänger utomhus i ett träd för allas trevnad. Men i realiteten har han hängt dom i trädet för att skrämma bort fåglar o rådjur som annars äter av knopparna.  Mycket glad

Haha vilken påhittig granne! Finns kulören möjligen med på en NCS-karta? Isåfall vilken färgkod har den? Eller har han brytit den själv kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Haha vilken påhittig granne! Finns kulören möjligen med på en NCS-karta? Isåfall vilken färgkod har den? Eller har han brytit den själv kanske?

Vad är NCS-karta för något? Enklast är att du går till Biltema eller till vilken butik som helst som säljer färg till bilar. Många bilar idag byggs i aluminiumkarass så därför har alla tillbehörsbutiker billack avsedd för aluminium. Går du dessutom till en butik som ENBART säljer billacker så kan de garanterat bryta miljontals lacknyanser o självfallet även i metallic o flake. Du kanske har sett jänkare som liksom "gnistrar" i ljuset? Det är "flake" dvs små gnistrande metallspån som är inblandat i färgen för att få denna effekt. Hur häftigt som helst.   Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet:

Vad är NCS-karta för något? Enklast är att du går till Biltema eller till vilken butik som helst som säljer färg till bilar. Många bilar idag byggs i aluminiumkarass så därför har alla tillbehörsbutiker billack avsedd för aluminium. Går du dessutom till en butik som ENBART säljer billacker så kan de garanterat bryta miljontals lacknyanser o självfallet även i metallic o flake. Du kanske har sett jänkare som liksom "gnistrar" i ljuset? Det är "flake" dvs små gnistrande metallspån som är inblandat i färgen för att få denna effekt. Hur häftigt som helst.   Mycket glad

Natural Color System. Jag kör målerisvängen nämligen. Hmm det var ingen dum idé, dock lite sent nu, sen att åka till verkstan för att kolla om vi har färgen där när jag är 99.5% säker på att den inte finns känns lite ovekill. Inte för jag har nåt bättre för mig men bensin är dyrt och det är en enkelresa på 4-5 mil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Natural Color System. Jag kör målerisvängen nämligen. Hmm det var ingen dum idé, dock lite sent nu, sen att åka till verkstan för att kolla om vi har färgen där när jag är 99.5% säker på att den inte finns känns lite ovekill. Inte för jag har nåt bättre för mig men bensin är dyrt och det är en enkelresa på 4-5 mil.

Ska du ge bort burken i julklapp så vänta till måndag. Julafton är ju inte förrän tisdag. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet:

Ska du ge bort burken i julklapp så vänta till måndag. Julafton är ju inte förrän tisdag. Blink

Ska ge bort den ikväll var det tänkt! Han har namnsdag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Ska ge bort den ikväll var det tänkt! Han har namnsdag..

Ahhh... då blir det knepigt. Då har du inte så mycket val. Sorry. Namnsdag... btw, då heter han Tomas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Är ölet förgiftat nu med rosa tusch eller går det att dricka ändå?

Tråkiga troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maki:

Tråkiga troll.

Nejmen allvar, jag vet ju inte!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Nejmen allvar, jag vet ju inte!!!

Då får du tänka med hjärnan istället för med kuken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maki:

Då får du tänka med hjärnan istället för med kuken.

Vad har den med det här att göra? Inte som att jag tänkte färga ballen rosa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanliga filttuschpennor brukar vara ofarliga och vänliga för barn att stoppa i munnen. skaffa en vattenfast penna, d.v.s. en märkpenna eller liknande. overheadpennor funkar oftast bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Foliera burken istället Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du inte målarproffs bror?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rosa sprayfärg? Jättekul om du färgade själva ölen med karamellfärg också.. Men man kan ju inte ge bort en öppnad burk lr? CoolLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en sprayburk då


   
SvaraCitera